DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR

+SABER / +PENSAR / -TEORIA

viernes, 5 de julio de 2013

EL COMPLOT DELS DEUS (VII)

L’AVENC DEL SILENCI El savi canvia d’opinió sempre que és indispensable, però el ximple s’entossudeix en l’error (Proverbi indi) Muchos tragos son la vida, uno solo la muerte (Miguel Hernández) En Peter Moore va rebre un missatge via xarxa, era el seu amic, el doctor Granés. Dies havien passat de la conversa entre ells dos. El científic no havia estat delicat amb el monjo i recordar-li el passat havia encetat antigues ferides. En Moore, dolgut, que no ofès, havia optat pel silenci. Sabia per experiència que les escalfors verbals solen refredar-se si deixes que treballi el gran guaridor de tot, el temps. Delfos vigilava. << Durant la nostra última conversa no vaig ser massa subtil, ho sé. Recordar-te el teu passat no fou oportú. Et prego, i per escrit, perdó pel meu caràcter tan directe i rústic. Trobo a faltar la teva complicitat, més ara que tinc por. Els anys em pesen cada dia més, seixanta, la vida em cau a sobre. La meva jovenívola efervescència va perdent embranzida, les cames se’m cansen, els braços em cauen esllanguits com un salze ploraner. No tinc forces, sí molta fatiga. La raó? Diferents mals s’apoderen del meu cos, potser massa vida austera al Marroc, massa desert, massa pols pel camí. Tractaments i més tractaments i la cosa no millora. Estic perdent la fe en la medicina, en els metges ja fa anys. Ells, bords enginyers del cos humà, sols saben aproximar-se a la dolença sense encertar però, la realitat: cansament i envelliment. Ara provaran, i de manera extraoficial, una inoculació d’ARN modificat. Prové dels Estats Units, alguna patent multinacional amb grans esperances d’èxit. Que em facin el que vulguin. Si el cos s’esmorteeix, la ment encara em segueix responent. Ella em permet pensar i escriure el que batega per les neurones, idees en contra els grans. La vella dama, la finalitat de la vida, l’obscuritat absoluta, la mort, pot estar-me esperant a qualsevol cantonada per fer-me callar. Ben bé em trobo en un avenc del silenci. Necessito parlar amb tu. Fes-me saber el mateix >>.

No hay comentarios:

Publicar un comentario