DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR

+SABER / +PENSAR / -TEORIA

jueves, 18 de mayo de 2017

AMES un sindicat anticatalanista

En un diari conegut espanyol, EL MUNDO, s’han publicat els resultats d’un estudi del sindicat educatiu AMES. Aquest treball afirma que moltes editorials catalanes publiquen llibres per ensinistrar els joves catalans sota un nacionalisme patriòtic radical. Independentment de la opinió d’aquest anàlisi cal atendre els fets que hi ha darrera d’aquest sindicat. Primer, aquest organisme està format fonamentalment per un sol membre (ANTONIO JIMENO) i per tant no és l’opinió d’un sindicat com a tal sinó la visió subjectiva d’una sola persona. Segon, AMES mai no ha obtingut cap mena de representació sindical en el sistema educatiu, i per tant poc coneix la realitat educativa nacional. Tercer, l’individu que està darrere d’aquest sindicat educatiu (ANTONIO JIMENO) és proper a un organisme religiós amb molts unionistes espanyols com a membres numeraris, i per tant gens objectius amb la realitat editorial catalana. I quarta, a causa dels prejudicis del cap d’AMES, mai no se’l va deixar formar part d’altres sindicats educatius. Davant els fets anteriors potser caldria que el diari en qüestió, i per tal de projectar la màxima credibilitat periodística, fos més curós en l’acceptació i publicació de certes opinions individuals vestides de sindicat.

Nota sobre el treball d'en Jimeno



El treball original, si bé hi ha coses que els historiadors sempre hi han estat d'acord, està ple d'ofensa quan no es parla com pensa i creu el senyor Antonio Jimeno.

Per exemple:

A) Ell és creient proper a l'OPUS i troba ofensiu un dibuix que segons ell ridiculitza les religions.
B) Ell és unionista espanyol (nacionalista espanyol) i troba ofensiu que es parli del nacionalisme català.
C) Ell és de la Constitución espanyola i troba ofensiu que es parli de l'Estatut com a llei fonamental de l'autonomia catalana.
D) Ell té una visió imperialista espanyola i troba ofensiu que es mostri a Catalunya com part d'Europa sense indicar que ho és sota l'autoritat espanyola.
E) etc...


En definitiva ha buscat els tres peus al gat sense argumentar ni didàcticament, ni pedagògicament, ni èticament, i el pitjor, ni segons el currículum global de tots els cursos (sols analitza dos cursos i deixa de veure la resta del bosc).

En resum és un anàlisi parcial i amb certs prejudicis.

No hay comentarios:

Publicar un comentario