DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR

+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA

viernes, 14 de junio de 2019

Caos en les notes de secundària 2019



Caos en les notes de secundària

La Vanguardia 19 de juny de 2019
El Punt Avui 18 de juny de 2019
RAC1 Matins 19 de juny de 2019
TN Vespre TV3 17 de juny de 2019

És de suma preocupació el sistema d’introducció de notes a Secundària d’aquest final de curs. La plataforma del Departament d’Educació a tal efecte, Esfera, està manifestant aquesta setmana molts problemes entre els professors. Per una banda no apareixen alguns alumnes a les llistes, per l’altra falten grups d’estudiants, i el més greu sovint no guarda les notes un cop introduïdes, o pitjor encara, es penja durant el teclejat de les mateixes (cal afegir que en alguns centres apareixen en Esfera alumnes aprovats i que estaven suspesos i a l'inrevés. Per exemple INS Montjuïc de Barcelona). Tot plegat allarga la feina dels docents i els intranquil·litza d’allò més. Això ha fet que alguns instituts s’estiguin plantejant posposar la publicació i lliurament dels butlletins de notes a alumnes i famílies. Tot plegat quan es va dir que l’avaluació per competències d’aquests butlletins havia d’esdevenir la gran millora per als instituts. Cal afegir que l’anterior plataforma, el SAGA, també pecava dels mateixos problemes amb la justificació que mancaven recursos. Del cert que la nova i l’antiga plataforma digital per tal d’introduir notes no han fallat per una manca de recursos sinó per un disseny insuficient i ple de paradoxes que estant patint els professors de secundària. Per aquesta raó es va manifestar una queixa enèrgica durant l’última Mesa Sectorial des de la qual no s’ha rebut cap argumentació adient. Podríem dir que el Departament té presa en fer reformes a curt termini i l’educació no se la pot millorar amb mesures immediates. De fet aquesta nova manera d’introduir notes no ha estat acordada ni publicada amb temps suficient. Els canvis sota la política d’innovacions d’Educació semblen més una alteració del sistema educatiu que no pas una millora real en ensenyament. Avançar cap al futur no vol dir repetir els errors passats.




Nota: Les notes de tall a 4t de l'ESO necessàries per tal de mostrar una mitjana per al pas a cicles posteriors, NO APAREIXEN a l'Esfera. A més no se sap ben bé com traduiran els ítems de AS,... en notes numèriques per tal de calcular la mitjana de tall. Si per exemple un alumne ha obtingut un 7 de matemàtiques, a l'Esfera constarà un ítem, que potser el Departament d'Educació tradueix en un 8 o més alhora de computar les mitjanes. Si aquesta sospita fos certa, Educació estarà en línia de pujar les notes i reduir falsament un fracàs escolar lacerant des de fa molts anys. En tal cas seria una estafa a les famílies i als seus fills.

A més els treballs de recerca de 4tESO no s'avaluen numèricament tal que sols es pot indicar a l'Esfera si FET o si FET SATISFACTÒRIAMENT, amb la qual cosa tornem a estar a les mateixes d'abans alhora de computar les mitjanes de tall de final de l'ESO. Tot plegat manté una gran confusió sobre si l'avaluació per competències inaugurada aquest curs pretén facilitar el nombre d'aprovats sota un sistema educatiu fàcil i amb una baixa transmissió de coneixements.

També és important no oblidar les conseqüències del drama de l'Esfer@ a nivell de les proves de recuperació. La decisió que el departament va prendre unilateralment, i amb el curs actual iniciat el passat mes d'octubre, ha perjudicat profundament els nostres estudiants. En tal decisió es van moure les proves extraordinàries de recuperació del mes de setembre al juny. Aquest fet va provocar que els centres haguessin de donar les notes finals als alumnes deixant que aquests tinguessin com a mínim 5 ridículs dies per tal de preparar les proves.

Tot i així Educació ha contractat a 40 tècnics per resoldre el problema per tal que els centres pendents puguin entregar les avaluacions per competències el 28 de juny de 2019.

1 comentario:

  1. BON DIA LES MEVES PERSONES d’Andorra
    EL MEU TESTÍMOL SOBRE COM OBTENI UN PRÈRCUM PER COMPRAR UNA CASA D’UNA EMPRESA DE PRESTIT REAL I GENUINA CEL·LOCADA A L’EMPRESA DE préstec DE JOSE LUIS, SÓC MOLT FELIMENT AVUI I DÉU BÉNICI JOSE LUIS EMPRESA DE préstec (citybankloans10@aol.com)

    Em dic (maria), sóc de Canillo a Andorra, he estat buscant una autèntica empresa de préstecs durant els últims 5 mesos, per comprar una casa, tot el que vaig tenir va ser un munt d’estafes que em van fer confiar en ells i a la al final del dia, em van agafar els diners sense donar res a canvi, es va perdre tota la meva esperança, em vaig confondre i vaig frustrar-me, mai vaig voler tenir res a veure amb les empreses de préstecs a Internet, així que vaig anar a demanar prestat diners amic, li vaig dir tot el que va passar i em va dir que pot ajudar-me, que coneix una empresa de préstecs que em pot ajudar amb qualsevol quantitat de préstec necessitada per mi amb un tipus d’interès molt baix del 2%, que només va obtenir un
    Préstec d’ells, em va dirigir sobre com sol·licitar el préstec, ho vaig fer tal i com em va dir, vaig sol·licitar amb ells a correu electrònic: (citybankloans10@aol.com), mai vaig creure, però vaig intentar i per a la meva màxima sorpresa. tinc el préstec en 24 hores, no m’ho podia creure, sóc feliç i ric de nou i estic agraint a Déu aquest préstec
    empreses com aquesta encara existeixen a través d’aquestes estafes per tots els llocs, si us plau, m’aconsello a tothom que hi hagi que necessiti prestar el seu correu electrònic
    (citybankloans10@aol.com) mai us faran fallir, i
    la vostra vida canviarà a mesura que ho fes la meva. Contacta ràpidament (citybankloans10@aol.com) avui i aconsegueix el teu préstec, Déu beneeix la firma de préstec jose luis per la seva oferta de préstec genuïna.
     Assegureu-vos que contacteu amb el banc de la ciutat per obtenir el vostre préstec perquè tinc el préstec d’aquesta empresa sense estrès. Visiteu el seu correu electrònic. (Citybankloans10@aol.com)

    ResponderEliminar