DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR

+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA

jueves, 28 de mayo de 2020

COVID i ESCOLA NOVA 21


COVID i ESCOLA NOVA 21
EL PUNT AVUI, dimecres 3 de Juny de 2020


En plena COVID, i on la manca de coneixements ha fet prendre decisions massa tard, el president de Nova Escola 21, el senyor Eduard Vallory, predica en un vídeo que els coneixements no són el més rellevant. Durant el vídeo, difós per la seva entitat, pregunta ell mateix si és rellevant saber l’edat de les piràmides. En això afegeix que no és rellevant si tots nosaltres ho vam aprendre per tal de passar un examen. Malauradament sense memòria no hi ha història, amb l’afegit que la memòria sempre ha estat el marcapassos de la intel·ligència. Potser la visió del senyor Vallory és parcial i partidista ja que, i a TV3, va confessar que, a falta de memòria, havia suspès repetides vegades el batxillerat. Resulta obvi que tots aprenem de maneres diferents però viure sense història és el mateix que viure sense memòria. Qui no té memòria, ha de tenir cames.

Cal afegir el comunicat amb data de gener de 2021 del sindicat USTEC respecte a Escola Nova 21 (full 412) on es diuen coses com:

... , el desembre de 2019 el Conseller Bargalló va decidir deixar de donar suport i continuïtat al programa EN21,... no l’estendria a la resta d’escoles. Això va representar un gerro d’aigua freda i una desautorització tàcita.

... en les propostes d’Eduard Vallory i la Fundació La Caixa, les conseqüències, pel que fa a resultats educatius, són nul·les, amb un efecte placebo sobre les xifres.

... el propi Consell Superior d’Avaluació certifica el fracàs del programa (EN21).

... Exigim, per tant, una disculpa pública del Departament per haver permès un programa que no ha servit per millorar l’educació i sí per enrarir, en molts casos, la convivència als claustres, per haver permès que qualsevol aventurer desestabilitzi el sistema, per fer creure a la societat que és possible millorar el sistema sense inversió, ni recursos, ni cogestió amb la comunitat educativa. Demanem també una disculpa als impulsors del programa per haver entabanat milers de docents disposats a creure en qualsevol cosa per millorar l’educació dels seus alumnes.

Si ara envieu un correu a eduard@escolanova21.cat la resposta és que el projecte ha finat:

Gràcies pel missatge. El programa Escola Nova 21 va finalitzar el passat 31 de desembre de 2019, per la qual cosa aquesta adreça de correu ja no està operativa. ...
El viatge continua!
Eduard Vallory
Director

martes, 26 de mayo de 2020

Monarquia o "COVIDia"



La COVID és una guerra, on com sempre, els humils hi tindran més baixes que els adinerats. Les monarquies sempre han propiciat més morts que nous nats amb garanties. Recordem les guerres del zar contra Japó o les borbòniques de Successió. Ara la nostra monarquia ha de fer un paper neutral per tal de defensar el poble però poc se la veu en els mitjans aportant la seva fortuna en aquest objectiu. De fet sembla allunyada de la realitat nacional sense explicar la fortuna il·legal de Juan Carlos I. I queden enrere els pactes d’aquesta monarquia amb altres dictatorials com la marroquí o la dels àrabs, o justificant els pals de l’1 d’octubre per Catalunya. O més encara sobre la venda d’armes des d’Espanya a països no democràtics. I molt més enrere, i on la nostra monarquia no va dir res, sobre la invasió d’Iraq sota les afirmacions d’Aznar d’armes de destrucció massives que resultaren falses. D’allò ara en patim les amenaces de terrorisme islàmic amb carrers tallats i vigilància perpètua a moltes ciutats. Però el més flagrant és que no ha aportat contingents econòmics per tal de pal·liar la crisi econòmica dels seus súbdits. En fi que aquesta monarquia sembla oblidar la guillotina de la Revolució Francesa o el genocidi de la russa.

jueves, 21 de mayo de 2020

Cursos Escola d'Estiu (Col·legi de Doctors): Prejudicis i evolució humana

Cursos Escola d'Estiu 2020
Col·legi de Doctors i Llicenciats

"Prejudicis i evolució humana"

Explicarem l’evolució humana en tres simples fases molt entenedores a l’aula, tot mostrant els grans prejudicis que han pesat sobre moltes interpretacions. Fugirem de tecnicismes per tal d’assolir una visió global dels grans salts evolutius i seguirem els articles que el formador ja té publicats al diari Catalunya Vanguardista. Cada sessió vindrà dirigida per un Power Point molt didàctic.


Àrea temàtica Ciències experimentals i Història
Modalitat ON LINE
Professorat David Rabadà Vives
Dates de l'1 al 10 de juliol.

Total hores. 20 (Curs Homologat pel Departament d'Educació)

Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Matriculació a:

https://www.cdl.cat/cursos-i-activitats?of=1125


Aquest curs on line inclou a la seva programació sessions virtuals a temps real mitjançant la plataforma Microsoft Teams. Us preguem que feu atenció als dies i les hores establertes per a les sessions.

S’habilitarà, també, una plataforma Moodle per al curs, a fi de dur a terme, si s’escau, les activitats asíncrones.

Una vegada inscrits, rebreu els detalls de connexió per correu electrònic

Objectius 

  • Oferir material de debat a l’aula per tal que els alumnes desenvolupin la seva actitud crítica.
  • Oferir coneixements científics contrastats per impartir l’evolució humana amb bon nivell.
  • Oferir una estructura innovadora i didàctica per explicar l’evolució humana en tres fases molt fàcils d’aprendre.
  • Mostrar els prejudicis històrics actuals davant les interpretacions sobre evolució humana.

 Metodologia 

El curs tindrà activitats síncrones i asíncrones, per tant s’habilitarà la plataforma Moodle i les connexions en temps real es faran amb Microsoft Teams.
El docent facilitarà documentació en PowerPoint més material que hauran de llegir els assistents i hauran de treballar a l’aula virtual.
Les connexions en temps real per a dubtes i aclariments seran:
Dilluns 6, de 12 a 13.30 h
Dimecres 8, de 12 a 13.30 h
Divendres 10, de 12 a 13.30 h 

David Rabadà i Vives
Professor de Ciències Geològiques
Acadèmic de l'ACVC

sábado, 16 de mayo de 2020

TELETREBALL DOCENT UN INFERN


La societat no és conscient de l’extenuant que està sent el teletreball dels professors de secundària, una condició que per llei seria voluntària sota la protecció de dades. Però tot plegat resulta ser el contrari pagant-se un mateix la xarxa, la connexió i els aparells. Amb tot cal atendre un per un a pares, fills i direccions sense defallir, però amb la incertesa de si els alumnes aprenen realment alguna cosa, o si els hi fan la feina tercers, la copien del racó del gandul o si simplement fan poca cosa. I finalment amb el greuge que el conseller Bargalló ordena que no calen tants coneixements sinó “personalitzar” l’esperit de l’escolar per al final donar un aprovat general encobert. En fi, molta feinada per tal que tothom passi de curs. Vindria a ser com si a la seva llar fes reformes però al final no millorés res. La frustració docent és gegantina.

sábado, 9 de mayo de 2020

GEOLODIA TARRAGONA 2020: WAIKIKI I ELS ESCULLS D'OSTRES GEGANTS

WAIKIKI I ELS ESCULLS D'OSTRES GEGANTS
David Rabadà i Robert Espínola

VEURE EL VÍDEO A:
https://geolodia.es/geolodia-2020/tarragona-2020/ 
(Subtítulos en castellano)


La zona entre la Platja Llarga de Tarragona i Cala Fonda oculta un antic ecosistema que va donar-se fa més de 13 milions d'anys. Passejant sobre una antiga superfície marina observarem els canvis faunístics com si d'un submarinista es tractés. Les restes de diferents animals ens mostraran com era aquell indret litoral amb exemplars de gran potencial didàctic. Al final podrem entendre com funcionava un antic escull d'ostres gegants durant els temps del Miocè.




Documents i dossier a:

viernes, 1 de mayo de 2020

COVID, CRISI i OPORTUNITATS - novetat editorial


COVID, CRISI i OPORTUNITATS
David Rabada i Vives



Ressenya del llibre

Els Matins de Catalunya Ràdio ha emès alguns escrits d'aquest llibre. La crisi econòmica és imminent i és obvi que això ho patirem els humils. Les carències socials, educatives i científiques en pro del negoci en salut, banca i interessos han estat un despropòsit a favor d’una societat volàtil. Això no va d’ideologies polítiques sinó d’humilitat estatal que oblidi ideologies, demagògies i interessos escoltant tècnics, científics i metges. En qüestions de ciència l’autoritat d’un governant no val tant com el bon raonament d’un expert. Les decisions polítiques no s’imposen, es contrasten. Ara ens calen experts i tècnics per combatre la COVID i no pas xarlatans. Oh Santa COVID, fes que el país es faci més culte i crític. 



 https://www.amazon.es/Covid-crisi-i-oportunitats-Catalan-ebook/dp/B087XD63GD/ref=sr_1_3?__mk_es_ES=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&dchild=1&keywords=editorial+fleming&qid=1588321002&sr=8-3


DAVID RABADÀ i VIVES (Barcelona, 1967), divulgador científic i escriptor es va doctorar en Ciències Geològiques el 1995. Ha rebut diferents premis com el Fundació Eduard Fontserè (1996), el menció especial UPC (1999), l'Albert Pérez Bastardas (2003), el Premi de Natura Ciutat de Valls (1992 i 1995) i el Ciutat de Viladecans de narrativa (2005). Li han publicat els llibres Un Déu per als Ignorants (2000), Les Cinc Cares de la Terra (2005), ¿Educar? Eduquem Tots (2007), Qui va fracassar amb el Fracàs Escolar? (2008), Crist Mite al Nu (2015), i és coautor de Ciències de la Terra i del Medi Ambient (2008). Actualment és professor de Ciències Geològiques, acadèmic de l'ACVC, redactor a Catalunya Vanguardista, i responsable de comunicació de Professors de Secundària.

sábado, 25 de abril de 2020

Mascaretes estatals impossibles



Sóc funcionari del Reino de España i això em confina encara més davant la COVID. Ja van dos cops que vaig a la farmàcia per tal de recollir una mascareta. El problema informàtic em diu que el meu número, i que l’administració espanyola m’ha assignat, no em permet recollir la mascareta. En fi, vuelva usted mañana. Per ara he decidit que no puc confiar en la competència dels incompetents. Aquesta política prepotent està fent impossible el possible.