Tots els centres catalans han endegat un nou sistema
d’educació anomenat per competències. Sota aquesta novetat els docents han
d’avaluar més les habilitats dels alumnes que no pas la memorització de
coneixements. Molts professors ja s’estan queixant que això implicarà una
baixada del nivell en l’ensenyament, que amb tanta complicació no s’estan
impartint millor els coneixements sinó idiotitzant els nostres alumnes. En
canvi els partidaris de l’educació per competències diuen que els escolars
faran servir més les seves intel·ligències múltiples de manera integral, però
¿què és la intel·ligència? Ningú es posa d’acord tot i que fa pocs dies
l’investigador en cap de Microsoft en Intel·ligència Artificial, Daniel
Goldstein, va declarar a premsa el següent, que els programes d’intel·ligència
artificial sols són intel·ligents quan disposen de moltíssimes dades
memoritzades en el sistema. És a dir, sense un gran volum de coneixements
adquirits un cervell cibernètic, com també humà, no pot esdevenir intel·ligent.
O explicat d’una altra manera, un cap amb pocs coneixements no pot prendre
massa decisions correctes. Aquest evidència invalidaria l’educació per
competències que està endegant el Departament d’Ensenyament en totes les escoles
catalanes, tot i que amb un agreujant, no hi ha cap experiència prèvia que
asseguri que els nostres fills aprendran més i millor amb aquesta estratègia.
Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
L'educació per competències no deixa de banda els continguts, sinó que els e posa al servei d'un aprenentatge competencial, que vol dir contextualitzat, significatiu per a l'alumne, no PURAMENT MEMORÍSTIC, la qual cosa tampoc vol dir que no s'hagi d'usar la memòria.
ResponderEliminarEt recomano que consultis el llibret de competències del teu àmbit i comprovis el nivell que haurien de tenir alumnes a fi d'etapa. El satisfactori és molt digne i l'excel.lent és brillant. Aquesta és la direcció de l'educació competencial.