DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR

+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA

martes, 22 de mayo de 2018

La Germandat. Onada Edicions - Llibre per a tractar el masclisme a l'aula

La Germandat

Complot Contra les Dones

de David Miró
Onada edicions
Març 2018


Narrativa de ficció amb tots elements d’una intriga apte per a lectors juvenils i adolescents que vulguin debatre sobre el masclisme vigent. Ja en la primera pàgina el misteri apareix ràpid i amb bona trama. El rerafons polític, que l’autor coneix des del seu periodisme, fa de tel d’inspiració continu durant tota la novel·la. L’ús de dades històriques reals confereix a l’obra un realisme i credibilitat intensos i propers. Un pare ple de prejudicis masclistes es despullarà com un personatge maquiavèlic i cruel. Ell, a favor de l’adoctrinament a les escoles i a la societat, sabrà com fer-ho a tots nivells i entre tots els poders. Tergiversant les teories científiques a favor seu, justificarà el masclisme familiar, empresarial i polític. Sota un currículum ocult, que molts avui dia afirmen real, el protagonista explicarà l’actual guerra de sexes que va guiant la trama d’aquesta narrativa, un relat que interpel·la a adults i adolescents sobre la manipulació social, el neoliberalisme i els masclismes conseqüents. Els fets històrics que descriu la novel·la encaixen tan bé amb aquesta ficció que un es pregunta sinó serà veritat tot el relat. Tot plegat despertarà entre els lectors la inquietud, el debat i l’esperit crític, quelcom idoni per a una bona educació en les nostres aules. La Germandat esdevé un llibre que fa repensar profundament el masclisme, la violència de gènere i les actuals polítiques neoliberals com un tot interconnectat.

lunes, 14 de mayo de 2018

Agraïment als mestres que tots hem tingut

Anem per la vida més o menys autònoms i amb molt d'ego oblidant qui ens ha permès assolir la nostra maduresa, sigui per bon exemple o pel negatiu, que també ensenya. Cert que nosaltres mateixos, els alumnes i ara adults, hi hem posat hores, esforç i constància, però el mateix van fer els nostres mestres i professors. Que tal si un dia els localitzem i els diem un simple, MOLTES GRÀCIES.

- Si encara estan en actiu els recarregarem les piles per tal de continuar impartint coneixements i valors
- Si ja romanen jubilats els regalarem un bàlsam per al seu bon record.
- En altre destí el més enllà els hi ho portarà.


Per tant...

Gràcies per la paciència d'ensenyar-me a fer els nusos de les sabates a infantil (Antònia Curós); per acollir-me al teu despatx durant tres dies d'expulsió al passadís (pare Ferrer); per l'entusiasme que li donaves a les naturals tot i que em respongueres que la fecundació en mamífers es donava "por transposición de anos" (pare Sòria); gràcies per ensenyar-nos a través de les experiències viscudes a Venezuela (Professor Sola); gràcies per les disculpes a 5è d'EGB per haver estat massa sever amb tot el grup (Professor Àngel Ariet); gràcies pels valors de la llibertat a través de la literatura (Professor Toni Alarcón), gràcies per una visió crítica i pràctica de la física i de la química (Professor Barceló); per unes classes d'educació física a l'aire lliure variades i pioneres (prof. Trillo), gràcies pels esquemes ordenats i sintètics en història (Professora Ramona); gracies per la didàctica, psicologia i per acompanyar-nos a tres dies de Pirineus quan el centre no se'n feia responsable (Professor Francesc Roura), gràcies pel llibre de proverbis que un dia vas regalar a un adolescent cridaner que era jo (Professor Ferran Guillén); gràcies per la preparació acurada de les teves classes tot i la teva inseguretat a l'aula (prof. Jaume Garcia); gràcies per la síntesi científica, tot i que exigència forta, en les teves classes de Geologia (Professor Julià Pastor), gràcies per les molt MOLT originals classes de català carregades de moltes altres coses (Professor Gunyalons), gràcies per una física clara i exigent que em va permetre aprovar-la fàcilment després a la facultat (Professor Pfeifer); per una història de la religió mundial fins arribar a l'ateisme en una escola religiosa on després ja no vas poder impartir-la com volies (Prof. Sàrries); per una gran paciència ensenyant llatí a uns alumnes poc motivats en aquesta llengua clàsssica (prof. Feliu);...

       
A altres els fallaren la didàctica (Martinez alias FITO), el respecte (González alias SAPO), la salut (Colomer)..

I en el meu record hi ha Torrebadella, pare Farràs, pare Oller, senyor Mena, Merino i el seu "saquen papel" ...  

Allà on estigueu i feu, que l'agraïment us arribi com una pluja fina, fresca i revivificant. 

I ARA TOTS FEU EL MATEIX AMB ELS VOSTRES DOCENTS PER A UN ENSENYAMENT MILLOR...

UN MÓN MILLOR JA VINDRÀ CONSEQÜÈNCIA D'UNA EDUCACIÓ MILLORADA


jueves, 10 de mayo de 2018

Curs escola d'estiu a La Gomera




LA GOMERA, UN VIATGE GEOAMBIENTAL
Curs de Formació Permanent  - Col·legi de Doctors i Llicenciats de Catalunya
Matrícula oberta

Aquesta illa et mostrarà el seu pretèrit geològic tot passant per la seva vegetació ancestral fins a assolir les despulles de l’extinta cultura Guanxe. Vulcanisme a flor de pell, cetacis a alta mar, platges fossilitzades i rèptils endèmics completaran aquest itinerariTot plegat, un viatge tranquil a través dels seus paratges pictòrics, de la seva gastronomia local i dels seus costums ancestrals. En aquest camí observarem la geodiversitat de l'illa a través d'un itinerari ple de verds tropicals, ocres volcànics i blaus oceànics.

Places disponibles a 17 de maig de 2018: 5 places *
Dates: Del 23 al 27 de juliol de 2018.
Formador: Dr. David Rabadà i Vives.
Descomptes per als membres del: CDL, AEPECT, SIGMADOT, SEDPGYM, i GMC.
La matrícula inclou el curs de formació permanent per part del geòleg responsable.
Els vols, allotjament, àpats i transport local han d'anar a càrrec del participant al curs **





* Les reserves es faran per estricte ordre de matriculació. És molt important anticipar-se per a aconseguir places de vol, hostatge i transport a bon preu. La Gomera cada cop és més coneguda i cal anticipar-se a la febre turística de l'estiu.
** Un cop et matriculis al curs, les despeses en vols, mitja pensió, minibús i pernoctacions cal fer-les a través de Viajar a la Carta (cristina@viajaralacarta.com), qui t'atendrà amb gran experiència i plena confiança per part meva.
Donat que el vol sol ser el més car, i per tal d'amortitzar millor aquesta despesa, potser desitgis allargar pel teu compte l'estada per l'arxipèlag. Na Cristina de Viajar a la Carta t'ho pot facilitar (l'any passat molts assistents així ho varen fer.).


El paquet inclou:
  • Vol d'anada i tornada a La Gomera.
  • 4 nits d’allotjament en habitació doble compartida en règim de mitja pensió.
  • Explicacions per part del geòleg responsable del curs.
  • Sopars de cuina local amb una gastronomia de km. 0.
  • Tots els desplaçaments en transport col·lectiu en minibús.
  • El tour per veure cetacis i talls geològics en embarcació (cetacis assegurats, els espadats també).
  • Assegurança bàsica d’assistència en viatge.
  • Opcional! Assegurança multiassistència cas d'anulació del viatge.

              
                   Benvingut a una Gomera pictòrica, fotogràfica i geològica.





lunes, 7 de mayo de 2018

RECONVERSIÓ IL·LEGAL DE LLOCS DE SECUNDÀRIA PER MESTRES DE PRIMÀRIA


El Sindicat Professors de Secundària (aspepc·sps) vol denunciar un error intencionat de planificació per part del Departament d’Ensenyament. Fa pocs dies Ensenyament va anunciar que els mestres de primària podran impartir classes als adolescents de secundària, i en concret en Matemàtiques, Català i Castellà. La causa, segons el Departament, era que hi haurà un dèficit de professors a secundària. Passats uns pocs dies i publicades algunes notes del primer exercici d’oposicions de professors a secundària, la sorpresa ha sorgit entre els aspirants. El fet ha estat que aquestes oposicions estan suspenent la gran majoria d’opositors provocant menys aprovats que places anunciades. És a dir, la manca de professors que el Departament deia que tindria fa uns dies creiem que l’està provocant ell mateix. Fins i tot emet un anunci pels mitjans animant la gent per tal que s’apunti a fer de professor però sense el màster en educació. Cal recordar que els aspirants a les oposicions han de posseir aquest màster però el Departament ara prefereix captar personal sense experiència ni formació en secundària. Un exemple flagrant és que un enginyer en tecnologies industrials, i amb el màster docent aprovat, no pugui impartir matemàtiques a secundària però sí un mestre de primària. Cal preguntar-se per tant com s’explica aquesta reducció en la qualitat educativa. El sindicat Professors de Secundària (aspepc·sps) creu que la causa ve d’un error intencionat de planificació per part del Departament d’Ensenyament. En èpoques de vaques grasses Ensenyament va augmentar una sisena hora a primària fixant laboralment a molts mestres. Deu anys més tard la baixada demogràfica d’alumnes a primària està provocant un excés de mestres en plantilla. Cal aclarir que el Departament feia anys que havia publicat i sabia l’actual baixada d’alumnes a primària. Per tant el sindicat Professors de Secundària creu que l’error que Ensenyament no vol reconèixer és que no té un dèficit de professors de secundària sinó un excés de mestres a primària.







viernes, 4 de mayo de 2018

España: Armas por educación

Sabemos que el déficit español equivale a todo el PIB nacional, es decir, debemos más de un billón de euros a bancos extranjeros. Algunos políticos acusan a las autonomías del déficit pero ello es un engaño a tenor de los datos que publica periódicamente el Estado. La administración central, que tiene muchos menos gastos que las autonomías, debe mucho más de la mitad de ese billón de euros. En fin que es el propio Estado quien ostenta menos costes pero más debe lastrando realmente la economía nacional. Cabe preguntarse en donde pivota tanto gasto y vemos que la administración central se va a gastar este 2018 más de 20.000 millones de euros en defensa militar. Cabe sumar a lo anterior el derroche en aviones militares que se adscriben al Ministerio de Industria, el mantenimiento de las bases militares puestas en el Ministerio de Obras Públicas y los gastos de enviar tropas al extranjero. Todo el conjunto anterior superará con creces el 4,5 por ciento de todo el presupuesto nacional, casi el doble que en educación, sanidad o investigación. En cierta forma nuestro Estado da prioridad a las armas en detrimento de la enseñanza, algo que como profesor no puedo comprender. Defensa resulta uno de los ministerios más caros del Estado ante una ETA que ya no existe y ante unos enemigos que hay que buscar a miles de kilómetros de distancia. Así pues, y con los números publicados por el Estado, lo podemos decir claramente, nuestro Gobierno central, que no autonómico, prima las armas a la educación. Ruego a su majestad Felipe VI, Capitán General de nuestras fuerzas armadas, que cuando afirma que España es una democracia avanzada, interceda en pro de menos defensa y más servicios sociales. Muchos escolares se lo agradecerán.

jueves, 3 de mayo de 2018

Mestres de Primària a Secundària. Risc de reducció en la qualitat educativa

 

El sindicat Professors de Secundària (aspepc·sps) vol denunciar un error de càlcul que el Departament d’Ensenyament ha comès. Fa pocs dies Ensenyament va anunciar que els mestres de primària podran impartir classes als adolescents de secundària, i en concret en Matemàtiques, Català i Castellà. La causa, segons el Departament, era que hi haurà un dèficit de professors a secundària. Passats uns pocs dies, i publicades algunes notes del primer exercici d’oposicions de professors a secundària, la sorpresa ha sorgit entre els aspirants. El fet ha estat que aquestes oposicions estan suspenent a la gran majoria d’opositors provocant menys aprovats que places anunciades. És a dir, la manca de professors que el Departament deia que tindria fa uns dies creiem que l’està provocant ell mateix. Fins i tot emet un anunci pels mitjans animant a la gent per tal que s’apunti a fer de professor però sense el màster en educació. Cal recordar que els aspirants a les oposicions han de posseir aquest màster però el Departament ara prefereix captar personal sense experiència ni formació en secundària. Un exemple flagrant és que un enginyer en tecnologies industrials, i amb el màster docent aprovat, no pugui impartir matemàtiques a secundària però sí un mestre de primària. Cal preguntar-se per tant com s’explica aquesta reducció en la qualitat educativa? El sindicat Professors de Secundària (aspepc·sps) creu que la causa ve d’un error de càlcul per part del Departament d’Ensenyament. En èpoques de vaques grasses Ensenyament va augmentar una sisena hora a primària fixant laboralment a molts mestres. Deu anys més tard la baixada demogràfica d’alumnes a primària està provocant un excés de mestres en plantilla. Cal aclarir que el Departament feia anys que havia publicat i sabia l’actual baixada d’alumnes a primària. Per tant el sindicat Professors de Secundària creu que l’error que Ensenyament no vol reconèixer és que no té un dèficit de professors de secundària sinó un excés de mestres a primària.

viernes, 27 de abril de 2018

Aules, silenci i fracàs escolar

Estudis recents per part de l’Avaluació i Gestió de la Contaminació Acústica de la Generalitat diuen que el principal culpable del soroll a les aules és el tràfic rodat. Afegeix aquest estudi que aquest excés de decibels fa disminuir la concentració dels alumnes i augmenta el seu risc de fracàs escolar. Els professors que hem llegit l’informe creiem que els autors del mateix no imparteixen classes i que desconeixen la realitat de l’aula. És obvi que el silenci a l’aula afavoreix l’atenció, l’assoliment d’aprenentatges i la reducció de conflictes. Però el problema no és contra el tràfic rodat sinó contra la tendència natural dels adolescents a fer xivarri. Avui dia amb els treballs per projectes, les tasques cooperatives i d’altres estratègies que el Departament d’Ensenyament emmena es fa molt difícil mantenir el silenci a la classe que aquest estudi proposa, una exploració que peca d’ignorar l’aula quan assegura que els alumnes del fons són els més afectats pel soroll exterior aconsellant millorar l’aïllament acústic de l’aula. Òbviament que els escolars del fons els costarà més escoltar les explicacions del docent a peu de pissarra, però per això ja existia una estructura que permetia projectar millor la veu i que els experts del Departament d’Ensenyament es van carregar fa anys, la tarima. Acaba l’estudi dient que cal ensenyar als alumnes a protegir-se de les agressions acústiques, però quines? Les externes tapant-se les orelles o les internes aprenent a cridar menys dins de l’aula? Prego menys experts en educació i més savis de l’aula.