Mòbils a les
Aules?
Mar Camacho, directora d’infantil i
primària del Departament, diu que no utilitzar el mòbil a l’aula és donar
l’esquena a la tecnologia, que és una creença que aquest aparell no sigui bo en
educació, i que el mòbil ha de formar part de la innovació educativa de tots
els centres per tal d’avaluar i identificar quins obtenen major èxit. Val a dir
que l’educació no hauria de ser un experiment per a tot el territori, i que a
part de mòbils a l’aula hi ha tauletes, ordinadors i pissarres digitals
connectades a Internet que no donen l’esquena a la tecnologia vigent. A més, i
existint tanta tecnologia digital dins i al voltant de l’aula, cal remarcar que
hi ha molts treballs científics i mèdics que aconsellen reduir força l’ús del
mòbil a classe. Les raons són les següents. La primera l’addicció creixent al
mòbil que fa que els nostres alumnes desatenguin la realitat. La segona
l’augment de nens hiperestimulats que no perceben la realitat manual perdent la
creativitat en tres dimensions. I la tercera i última, els estudis recents del
psiquiatra Manfred Spitzer qui ha trobat que l’ús generalitzat del mòbil
dificulta clarament l’ensenyament dels alumnes, redueix la seva concentració i
alenteix la seva maduresa. Preguem que el Departament, i si vol continuar
potenciant extensivament el mòbil com eina educativa, tingui en bona
consideració aquests arguments mèdics, científics i didàctics contrastats.
Educar, eduquem tots, però ensenyar sols uns pocs.