La COVID és
una guerra, on com sempre, els humils hi tindran més baixes que els adinerats. Les
monarquies sempre han propiciat més morts que nous nats amb garanties. Recordem
les guerres del zar contra Japó o les borbòniques de Successió. Ara la nostra monarquia
ha de fer un paper neutral per tal de defensar el poble però poc se la veu en
els mitjans aportant la seva fortuna en aquest objectiu. De fet sembla
allunyada de la realitat nacional sense explicar la fortuna il·legal de Juan
Carlos I. I queden enrere els pactes d’aquesta monarquia amb altres dictatorials
com la marroquí o la dels àrabs, o justificant els pals de l’1 d’octubre per
Catalunya. O més encara sobre la venda d’armes des d’Espanya a països no
democràtics. I molt més enrere, i on la nostra monarquia no va dir res, sobre la
invasió d’Iraq sota les afirmacions d’Aznar d’armes de destrucció massives que
resultaren falses. D’allò ara en patim les amenaces de terrorisme islàmic amb
carrers tallats i vigilància perpètua a moltes ciutats. Però el més flagrant és
que no ha aportat contingents econòmics per tal de pal·liar la crisi econòmica
dels seus súbdits. En fi que aquesta monarquia sembla oblidar la guillotina de
la Revolució Francesa o el genocidi de la russa.
Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA
martes, 26 de mayo de 2020
jueves, 21 de mayo de 2020
Cursos Escola d'Estiu (Col·legi de Doctors): Prejudicis i evolució humana
Cursos Escola d'Estiu 2020
Col·legi de Doctors i Llicenciats
"Prejudicis i evolució humana"
Explicarem l’evolució humana en tres simples fases molt entenedores a l’aula, tot mostrant els grans prejudicis que han pesat sobre moltes interpretacions. Fugirem de tecnicismes per tal d’assolir una visió global dels grans salts evolutius i seguirem els articles que el formador ja té publicats al diari Catalunya Vanguardista. Cada sessió vindrà dirigida per un Power Point molt didàctic.
Àrea temàtica Ciències experimentals i Història
Modalitat ON LINE
Professorat David Rabadà Vives
Dates de l'1 al 10 de juliol.
Total hores. 20 (Curs Homologat pel Departament d'Educació)
Preu
https://www.cdl.cat/cursos-i-
Col·legiat | 70,00€ |
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores | 70,00€ |
No col·legiat | 100,00€ |
Matriculació a:
https://www.cdl.cat/cursos-i- activitats?of=1125
Aquest curs on line inclou a la seva programació sessions virtuals a temps real mitjançant la plataforma Microsoft Teams. Us preguem que feu atenció als dies i les hores establertes per a les sessions.
S’habilitarà, també, una plataforma Moodle per al curs, a fi de dur a terme, si s’escau, les activitats asíncrones.
Una vegada inscrits, rebreu els detalls de connexió per correu electrònic
Objectius
- Oferir material de debat a l’aula per tal que els alumnes desenvolupin la seva actitud crítica.
- Oferir coneixements científics contrastats per impartir l’evolució humana amb bon nivell.
- Oferir una estructura innovadora i didàctica per explicar l’evolució humana en tres fases molt fàcils d’aprendre.
- Mostrar els prejudicis històrics actuals davant les interpretacions sobre evolució humana.
Metodologia
El curs tindrà activitats síncrones i asíncrones, per tant s’habilitarà la plataforma Moodle i les connexions en temps real es faran amb Microsoft Teams.
El docent facilitarà documentació en PowerPoint més material que hauran de llegir els assistents i hauran de treballar a l’aula virtual.
Les connexions en temps real per a dubtes i aclariments seran:
Dilluns 6, de 12 a 13.30 h
Dimecres 8, de 12 a 13.30 h
Divendres 10, de 12 a 13.30 h
David Rabadà i Vives
Professor de Ciències Geològiques
Acadèmic de l'ACVC
sábado, 16 de mayo de 2020
TELETREBALL DOCENT UN INFERN
La societat no
és conscient de l’extenuant que està sent el teletreball dels professors de
secundària, una condició que per llei seria voluntària sota la protecció de
dades. Però tot plegat resulta ser el contrari pagant-se un mateix la xarxa, la
connexió i els aparells. Amb tot cal atendre un per un a pares, fills i
direccions sense defallir, però amb la incertesa de si els alumnes aprenen
realment alguna cosa, o si els hi fan la feina tercers, la copien del racó del
gandul o si simplement fan poca cosa. I finalment amb el greuge que el
conseller Bargalló ordena que no calen tants coneixements sinó “personalitzar”
l’esperit de l’escolar per al final donar un aprovat general encobert. En fi,
molta feinada per tal que tothom passi de curs. Vindria a ser com si a la seva llar
fes reformes però al final no millorés res. La frustració docent és gegantina.
sábado, 9 de mayo de 2020
GEOLODIA TARRAGONA 2020: WAIKIKI I ELS ESCULLS D'OSTRES GEGANTS
WAIKIKI I ELS ESCULLS D'OSTRES GEGANTS
David Rabadà i Robert Espínola
VEURE EL VÍDEO A:
https://geolodia.es/geolodia-
(Subtítulos en castellano)
La
zona entre la Platja Llarga de Tarragona i Cala Fonda oculta un antic
ecosistema que va donar-se fa més de 13 milions d'anys. Passejant sobre una
antiga superfície marina observarem els canvis faunístics com si d'un
submarinista es tractés. Les restes de diferents animals ens mostraran com era
aquell indret litoral amb exemplars de gran potencial didàctic. Al final podrem
entendre com funcionava un antic escull d'ostres gegants durant els temps del
Miocè.
Documents i dossier a:
viernes, 1 de mayo de 2020
COVID, CRISI i OPORTUNITATS - novetat editorial
COVID, CRISI i OPORTUNITATS
David Rabada i Vives
Ressenya del
llibre
Els Matins de
Catalunya Ràdio ha emès alguns escrits d'aquest llibre. La crisi econòmica
és imminent i és obvi que això ho patirem els humils. Les carències
socials, educatives i científiques en pro del negoci en salut, banca i
interessos han estat un despropòsit a favor d’una societat volàtil. Això
no va d’ideologies polítiques sinó d’humilitat estatal que oblidi ideologies,
demagògies i interessos escoltant tècnics, científics i metges. En qüestions de
ciència l’autoritat d’un governant no val tant com el bon
raonament d’un expert. Les decisions polítiques no s’imposen, es
contrasten. Ara ens calen experts i tècnics per combatre la COVID i no pas
xarlatans. Oh Santa COVID, fes que el país es faci més culte i
crític.
https://www.amazon.es/Covid-
DAVID RABADÀ i
VIVES (Barcelona,
1967), divulgador científic i escriptor es va doctorar en Ciències Geològiques
el 1995. Ha rebut diferents premis com el Fundació Eduard Fontserè (1996), el
menció especial UPC (1999), l'Albert Pérez Bastardas (2003), el Premi de Natura
Ciutat de Valls (1992 i 1995) i el Ciutat de Viladecans de narrativa (2005). Li
han publicat els llibres Un Déu per als Ignorants (2000), Les Cinc Cares de la
Terra (2005), ¿Educar? Eduquem Tots (2007), Qui va fracassar amb el Fracàs
Escolar? (2008), Crist Mite al Nu (2015), i és coautor de Ciències de la Terra
i del Medi Ambient (2008). Actualment és professor de Ciències Geològiques,
acadèmic de l'ACVC, redactor a Catalunya Vanguardista, i responsable de
comunicació de Professors de Secundària.
sábado, 25 de abril de 2020
Mascaretes estatals impossibles
Sóc funcionari del Reino de España
i això em confina encara més davant la COVID. Ja van dos
cops que vaig a la farmàcia per tal de recollir una mascareta. El problema
informàtic em diu que el meu número, i que l’administració espanyola m’ha assignat,
no em permet recollir la mascareta. En fi, vuelva usted mañana. Per ara he
decidit que no puc confiar
en la competència dels incompetents. Aquesta política prepotent està
fent impossible el possible.
martes, 21 de abril de 2020
Bargalló o Vallory conseller d’Educació
El Punt Avui, 26 d'abril de 2020
Davant la COVID el conseller d’educació,
l’honorable senyor Bargalló, està patint el que la política fa, desgastar les
persones. Es diu que un substitut al càrrec podria ser el president de Nova
Escola 21, el senyor Eduard Vallory. Qui seria el millor? Durant una entrevista
feta al senyor Vallory en el Més 3/24 va afirmar que el seu projecte d’Escola
Nova 21 pretén preparar els alumnes per a la societat del futur i que a l’aula
no s’han de fer classes magistrals. No obstant ell sí imparteix sessions magistrals
als docents tot i que cap professor que sàpiga el que es fa, mai no imparteix classes
magistrals entre els seus alumnes, la qual cosa el senyor Vallory desconeix ja
que, i a televisió també, va confessar que mai no havia impartit classes i que
havia suspès repetides vegades el batxillerat. En fi, potser millor un Bargalló
que coneix el ram que no pas un Vallory amb bones intencions.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)