Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
jueves, 8 de octubre de 2020
PREJUCIOS y EVOLUCIÓN HUMANA - novedad editorial Canalla
domingo, 27 de septiembre de 2020
COVID i EL SUÏCIDI ESCOLAR
viernes, 25 de septiembre de 2020
Colau i el la factura de l’aigua inflada EL PUNT AVUI
PALAMÓS: TONYINES PER SARDINES
jueves, 24 de septiembre de 2020
PROFESSORS AMB COVID A L’ALÇA
jueves, 17 de septiembre de 2020
COVID EN PERSONAL ESCOLAR
El
caos i l’incompliment de mesures sanitàries en molts instituts catalans comporta
un elevat risc de contagi del professorat, de l’alumnat i de la resta del
personal. El Departament ens diu que els grups estables d’alumnes barraran el
pas a la COVID però els alumnes es continuen barrejant durant el pati i durant les
entrades i sortides al centre. A més moltes aules resten sense distància de
seguretat o sense possibilitat de ventilació. D’altra banda els equipaments de
protecció no han arribat, o si ho han fet, ha estat en quantitats insuficients,
de baixa qualitat i no homologats. Les distàncies de seguretat no es mantenen amb reunions de docents en espais reduïts,
i de vegades sense mascareta perquè no han arribat aquestes o ser minses. També
alguns professors en contacte amb alumnes positius en COVID han estat invitats a
continuar amb les classes. També hi ha hagut alumnes que no s’han deixat
prendre la temperatura i el director els ha permès l’entrada, o d’altres que se’ls
ha permès no posar-se la mascareta a l’aula. En fi, aquest desgavell no el sap
corregir el Departament per moltes declaracions que faci. El rebrot serà
imminent.
Per a més informació sobre què es pot fer davant la COVID escolar:
https://secundaria.info/docu/covid:inici
jueves, 3 de septiembre de 2020
INICI DE CURS ESCOLAR CRISPAT
CURS ESCOLAR CRISPAT
03/09/2020
El Departament d’Educació no veu la gravetat de la
pandèmia des dels seus despatxos. Els qui estem a l’aula estem esmaperduts
davant els canvis de decisions i manca de previsió del conseller. Resulta obvi
que a Secundària, amb més de 30 alumnes per aula, mascaretes lliures i higiene
com es pugui, el nombre d’infeccions per la COVID pujarà com l’escuma. A més
enviar els docents a aquest calvari resultarà tota una execució. Qui no ho vegi
és un il·lús. Però a tot això cal afegir transgressions flagrants de la
normativa sanitària en els nostres centres. Si es prohibeix trobades de més de
deu persones en qualsevol lloc, a molts instituts s’han donat reunions atapeïdes
de desenes docents sense mascareta on se’ls diu que hauran de fer més hores
laborals fora del marc legal. Això sí, el Departament parla dels grups estables
com el gran fre a la COVID, la qual cosa, i per qui coneix l’aula, sap que és una
idea impossible i concebuda per qui no treballa en un institut. Tot plegat
sembla que obrir així les aules serà per deixar contents als progenitors,
votants potencials, sacrificant a la minoria electoral dels docents. La
pregunta és, si hi ha un sol mort sota aquesta irresponsabilitat, quina cara posarà
en Bargalló?