DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR

+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA

viernes, 14 de septiembre de 2018

Mòbils a les Aules?

          Mòbils a les Aules?



Mar Camacho, directora d’infantil i primària del Departament, diu que no utilitzar el mòbil a l’aula és donar l’esquena a la tecnologia, que és una creença que aquest aparell no sigui bo en educació, i que el mòbil ha de formar part de la innovació educativa de tots els centres per tal d’avaluar i identificar quins obtenen major èxit. Val a dir que l’educació no hauria de ser un experiment per a tot el territori, i que a part de mòbils a l’aula hi ha tauletes, ordinadors i pissarres digitals connectades a Internet que no donen l’esquena a la tecnologia vigent. A més, i existint tanta tecnologia digital dins i al voltant de l’aula, cal remarcar que hi ha molts treballs científics i mèdics que aconsellen reduir força l’ús del mòbil a classe. Les raons són les següents. La primera l’addicció creixent al mòbil que fa que els nostres alumnes desatenguin la realitat. La segona l’augment de nens hiperestimulats que no perceben la realitat manual perdent la creativitat en tres dimensions. I la tercera i última, els estudis recents del psiquiatra Manfred Spitzer qui ha trobat que l’ús generalitzat del mòbil dificulta clarament l’ensenyament dels alumnes, redueix la seva concentració i alenteix la seva maduresa. Preguem que el Departament, i si vol continuar potenciant extensivament el mòbil com eina educativa, tingui en bona consideració aquests arguments mèdics, científics i didàctics contrastats. Educar, eduquem tots, però ensenyar sols uns pocs.

sábado, 16 de junio de 2018

Conferència: Myanmar, Terra de Dracs

Cicle temàtic: "Viatges i cinema"

"Més Enllà de Iangun: Myanmar, Terra de Dracs"

Xerrada a càrrec de David Rabadà, escriptor.




Dijous 21 de juny a les 19 h.

Xerrada a càrrec de David Rabadà, escriptor.
Entrada lliure. Aforament limitat
Biblioteca Sofia Barat

martes, 29 de mayo de 2018

Educació per Competències i Intel·ligència Artificial


Tots els centres catalans han endegat un nou sistema d’educació anomenat per competències. Sota aquesta novetat els docents han d’avaluar més les habilitats dels alumnes que no pas la memorització de coneixements. Molts professors ja s’estan queixant que això implicarà una baixada del nivell en l’ensenyament, que amb tanta complicació no s’estan impartint millor els coneixements sinó idiotitzant els nostres alumnes. En canvi els partidaris de l’educació per competències diuen que els escolars faran servir més les seves intel·ligències múltiples de manera integral, però ¿què és la intel·ligència? Ningú es posa d’acord tot i que fa pocs dies l’investigador en cap de Microsoft en Intel·ligència Artificial, Daniel Goldstein, va declarar a premsa el següent, que els programes d’intel·ligència artificial sols són intel·ligents quan disposen de moltíssimes dades memoritzades en el sistema. És a dir, sense un gran volum de coneixements adquirits un cervell cibernètic, com també humà, no pot esdevenir intel·ligent. O explicat d’una altra manera, un cap amb pocs coneixements no pot prendre massa decisions correctes. Aquest evidència invalidaria l’educació per competències que està endegant el Departament d’Ensenyament en totes les escoles catalanes, tot i que amb un agreujant, no hi ha cap experiència prèvia que asseguri que els nostres fills aprendran més i millor amb aquesta estratègia.

martes, 22 de mayo de 2018

La Germandat. Onada Edicions - Llibre per a tractar el masclisme a l'aula

La Germandat

Complot Contra les Dones

de David Miró
Onada edicions
Març 2018


Narrativa de ficció amb tots elements d’una intriga apte per a lectors juvenils i adolescents que vulguin debatre sobre el masclisme vigent. Ja en la primera pàgina el misteri apareix ràpid i amb bona trama. El rerafons polític, que l’autor coneix des del seu periodisme, fa de tel d’inspiració continu durant tota la novel·la. L’ús de dades històriques reals confereix a l’obra un realisme i credibilitat intensos i propers. Un pare ple de prejudicis masclistes es despullarà com un personatge maquiavèlic i cruel. Ell, a favor de l’adoctrinament a les escoles i a la societat, sabrà com fer-ho a tots nivells i entre tots els poders. Tergiversant les teories científiques a favor seu, justificarà el masclisme familiar, empresarial i polític. Sota un currículum ocult, que molts avui dia afirmen real, el protagonista explicarà l’actual guerra de sexes que va guiant la trama d’aquesta narrativa, un relat que interpel·la a adults i adolescents sobre la manipulació social, el neoliberalisme i els masclismes conseqüents. Els fets històrics que descriu la novel·la encaixen tan bé amb aquesta ficció que un es pregunta sinó serà veritat tot el relat. Tot plegat despertarà entre els lectors la inquietud, el debat i l’esperit crític, quelcom idoni per a una bona educació en les nostres aules. La Germandat esdevé un llibre que fa repensar profundament el masclisme, la violència de gènere i les actuals polítiques neoliberals com un tot interconnectat.

lunes, 14 de mayo de 2018

Agraïment als mestres que tots hem tingut

Anem per la vida més o menys autònoms i amb molt d'ego oblidant qui ens ha permès assolir la nostra maduresa, sigui per bon exemple o pel negatiu, que també ensenya. Cert que nosaltres mateixos, els alumnes i ara adults, hi hem posat hores, esforç i constància, però el mateix van fer els nostres mestres i professors. Que tal si un dia els localitzem i els diem un simple, MOLTES GRÀCIES.

- Si encara estan en actiu els recarregarem les piles per tal de continuar impartint coneixements i valors
- Si ja romanen jubilats els regalarem un bàlsam per al seu bon record.
- En altre destí el més enllà els hi ho portarà.


Per tant...

Gràcies per la paciència d'ensenyar-me a fer els nusos de les sabates a infantil (Antònia Curós); per acollir-me al teu despatx durant tres dies d'expulsió al passadís (pare Ferrer); per l'entusiasme que li donaves a les naturals tot i que em respongueres que la fecundació en mamífers es donava "por transposición de anos" (pare Sòria); gràcies per ensenyar-nos a través de les experiències viscudes a Venezuela (Professor Sola); gràcies per les disculpes a 5è d'EGB per haver estat massa sever amb tot el grup (Professor Àngel Ariet); gràcies pels valors de la llibertat a través de la literatura (Professor Toni Alarcón), gràcies per una visió crítica i pràctica de la física i de la química (Professor Barceló); per unes classes d'educació física a l'aire lliure variades i pioneres (prof. Trillo), gràcies pels esquemes ordenats i sintètics en història (Professora Ramona); gracies per la didàctica, psicologia i per acompanyar-nos a tres dies de Pirineus quan el centre no se'n feia responsable (Professor Francesc Roura), gràcies pel llibre de proverbis que un dia vas regalar a un adolescent cridaner que era jo (Professor Ferran Guillén); gràcies per la preparació acurada de les teves classes tot i la teva inseguretat a l'aula (prof. Jaume Garcia); gràcies per la síntesi científica, tot i que exigència forta, en les teves classes de Geologia (Professor Julià Pastor), gràcies per les molt MOLT originals classes de català carregades de moltes altres coses (Professor Gunyalons), gràcies per una física clara i exigent que em va permetre aprovar-la fàcilment després a la facultat (Professor Pfeifer); per una història de la religió mundial fins arribar a l'ateisme en una escola religiosa on després ja no vas poder impartir-la com volies (Prof. Sàrries); per una gran paciència ensenyant llatí a uns alumnes poc motivats en aquesta llengua clàsssica (prof. Feliu);...

       
A altres els fallaren la didàctica (Martinez alias FITO), el respecte (González alias SAPO), la salut (Colomer)..

I en el meu record hi ha Torrebadella, pare Farràs, pare Oller, senyor Mena, Merino i el seu "saquen papel" ...  

Allà on estigueu i feu, que l'agraïment us arribi com una pluja fina, fresca i revivificant. 

I ARA TOTS FEU EL MATEIX AMB ELS VOSTRES DOCENTS PER A UN ENSENYAMENT MILLOR...

UN MÓN MILLOR JA VINDRÀ CONSEQÜÈNCIA D'UNA EDUCACIÓ MILLORADA


jueves, 10 de mayo de 2018

Curs escola d'estiu a La Gomera




LA GOMERA, UN VIATGE GEOAMBIENTAL
Curs de Formació Permanent  - Col·legi de Doctors i Llicenciats de Catalunya
Matrícula oberta

Aquesta illa et mostrarà el seu pretèrit geològic tot passant per la seva vegetació ancestral fins a assolir les despulles de l’extinta cultura Guanxe. Vulcanisme a flor de pell, cetacis a alta mar, platges fossilitzades i rèptils endèmics completaran aquest itinerariTot plegat, un viatge tranquil a través dels seus paratges pictòrics, de la seva gastronomia local i dels seus costums ancestrals. En aquest camí observarem la geodiversitat de l'illa a través d'un itinerari ple de verds tropicals, ocres volcànics i blaus oceànics.

Places disponibles a 17 de maig de 2018: 5 places *
Dates: Del 23 al 27 de juliol de 2018.
Formador: Dr. David Rabadà i Vives.
Descomptes per als membres del: CDL, AEPECT, SIGMADOT, SEDPGYM, i GMC.
La matrícula inclou el curs de formació permanent per part del geòleg responsable.
Els vols, allotjament, àpats i transport local han d'anar a càrrec del participant al curs **





* Les reserves es faran per estricte ordre de matriculació. És molt important anticipar-se per a aconseguir places de vol, hostatge i transport a bon preu. La Gomera cada cop és més coneguda i cal anticipar-se a la febre turística de l'estiu.
** Un cop et matriculis al curs, les despeses en vols, mitja pensió, minibús i pernoctacions cal fer-les a través de Viajar a la Carta (cristina@viajaralacarta.com), qui t'atendrà amb gran experiència i plena confiança per part meva.
Donat que el vol sol ser el més car, i per tal d'amortitzar millor aquesta despesa, potser desitgis allargar pel teu compte l'estada per l'arxipèlag. Na Cristina de Viajar a la Carta t'ho pot facilitar (l'any passat molts assistents així ho varen fer.).


El paquet inclou:
  • Vol d'anada i tornada a La Gomera.
  • 4 nits d’allotjament en habitació doble compartida en règim de mitja pensió.
  • Explicacions per part del geòleg responsable del curs.
  • Sopars de cuina local amb una gastronomia de km. 0.
  • Tots els desplaçaments en transport col·lectiu en minibús.
  • El tour per veure cetacis i talls geològics en embarcació (cetacis assegurats, els espadats també).
  • Assegurança bàsica d’assistència en viatge.
  • Opcional! Assegurança multiassistència cas d'anulació del viatge.

              
                   Benvingut a una Gomera pictòrica, fotogràfica i geològica.





lunes, 7 de mayo de 2018

RECONVERSIÓ IL·LEGAL DE LLOCS DE SECUNDÀRIA PER MESTRES DE PRIMÀRIA


El Sindicat Professors de Secundària (aspepc·sps) vol denunciar un error intencionat de planificació per part del Departament d’Ensenyament. Fa pocs dies Ensenyament va anunciar que els mestres de primària podran impartir classes als adolescents de secundària, i en concret en Matemàtiques, Català i Castellà. La causa, segons el Departament, era que hi haurà un dèficit de professors a secundària. Passats uns pocs dies i publicades algunes notes del primer exercici d’oposicions de professors a secundària, la sorpresa ha sorgit entre els aspirants. El fet ha estat que aquestes oposicions estan suspenent la gran majoria d’opositors provocant menys aprovats que places anunciades. És a dir, la manca de professors que el Departament deia que tindria fa uns dies creiem que l’està provocant ell mateix. Fins i tot emet un anunci pels mitjans animant la gent per tal que s’apunti a fer de professor però sense el màster en educació. Cal recordar que els aspirants a les oposicions han de posseir aquest màster però el Departament ara prefereix captar personal sense experiència ni formació en secundària. Un exemple flagrant és que un enginyer en tecnologies industrials, i amb el màster docent aprovat, no pugui impartir matemàtiques a secundària però sí un mestre de primària. Cal preguntar-se per tant com s’explica aquesta reducció en la qualitat educativa. El sindicat Professors de Secundària (aspepc·sps) creu que la causa ve d’un error intencionat de planificació per part del Departament d’Ensenyament. En èpoques de vaques grasses Ensenyament va augmentar una sisena hora a primària fixant laboralment a molts mestres. Deu anys més tard la baixada demogràfica d’alumnes a primària està provocant un excés de mestres en plantilla. Cal aclarir que el Departament feia anys que havia publicat i sabia l’actual baixada d’alumnes a primària. Per tant el sindicat Professors de Secundària creu que l’error que Ensenyament no vol reconèixer és que no té un dèficit de professors de secundària sinó un excés de mestres a primària.