DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR

+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA

miércoles, 6 de marzo de 2019

Curs - Viatge LA GOMERA, UN VIATGE GEOAMBIENTAL Curs de Formació Permanent - Col·legi de Doctors i Llicenciats de Catalunya


LA GOMERA, UN VIATGE GEOAMBIENTAL
Curs de Formació Permanent  - Col·legi de Doctors i Llicenciats de Catalunya
Del 4 al 8 d'agost de 2019
És molt important anticipar-se per tal d'aconseguir places de vol.
La Gomera cada cop és més coneguda i cal anticipar-se a la febre turística de l'agost.

Aquest curs de camp et mostrarà durant cinc dies el pretèrit geològic de La Gomera més la seva vegetació ancestral les despulles de la desapareguda cultura Guanxetot molt relacionat. Vulcanisme a flor de pell, cetacis a alta mar, platges fossilitzades i rèptils endèmics completaran aquest itinerari. Tot plegat, un viatge tranquil a través dels seus paratges pictòrics, de la seva gastronomia local i dels seus costums ancestrals. Verds tropicals, ocres volcànics i blaus oceànics ens mostraran la geodiversitat d'aquesta illa indòmita.

Places disponibles: 15 *
Dates: Del 4 al 8 d'agost de 2019 (Equival a 30 hores de formació).
Formador: David Rabadà i Vives (Doctorat en Ciències Geològiques).
Caldrà primer matricular-se al Col·legi de Doctors i Llicenciats.
Matrícula oberta a partir del 23 d'abril: https://www.cdl.cat/cursos-i-activitats?of=891
Descomptes per als membres del: CDL, AEPECT, SIGMADOT, SEDPGYM, i GMC.
La matrícula inclou el curs de formació per part del geòleg responsable i les reserves es faran per estricte ordre de matriculació.

Les despeses i reserves en vols, mitja pensió, minibús i pernoctacions cal fer-les a través de na Susana de Viajar a la Carta (reservas@viajaralacarta.com).

És molt important anticipar-se per a aconseguir places de vol, hostatge i transport a bon preuEn altre cas l'assistent se n'haurà de fer responsable.

Donat que el vol és el més car, i per tal d'amortitzar millor aquesta despesa, s'aconsella allargar l'estada per l'arxipèlag amb uns dies abans a Tenerife o altra illa, tot fora del curs. Na Susana de Viajar a la Carta t'ho pot facilitar (en cursos anteriors molts assistents així ho varen fer).


Benvingut a una Gomera pictòrica, fotogràfica i geològica.

Per a més informació podeu contactar amb:
639 570 386

Amb la matriculació i Viajar a la Carta disposes de:
  • Vol d'anada i tornada a La Gomera.
  • 4 nits d’allotjament en habitació doble compartida en règim de mitja pensió.
  • Explicacions per part del geòleg responsable del curs.
  • Diferents materials didàctics que s'enviaran per mail (mapes geològics, articles, ampli dossier del curs i links).
  • Sopars de cuina local amb una gastronomia de km. 0.
  • Tots els desplaçaments en transport col·lectiu en minibús.
  • El tour i dinar en vaixell per veure cetacis i talls geològics (cetacis assegurats, els espadats també).
  • Assegurança bàsica d’assistència en viatge.
  • Opcional! Assegurança multiassistència cas d'anulació del viatge.
  • Preu aproximat de tot plegat (matriculació, vols  i paquet de viatge), de 1.000 a 1.300 euros en funció de quan et matriculis i contractis la reserva de viatge i vols (detalls del paquet de viatge a final d'aquest mail). 

ITINERARI PREVIST

PRIMER DIA: Aeroport de la Gomera – Carretera GM3 – Parc de Garajonay - Hermígua.

 Punt d’interès 7: Mirador de la Degollada de Peraza, el xoc de cultures castellana i guanxe.

Punt d’interès 11: Mirador Los Roques que està gairebé a tocar de l’anterior. Des d’aquí, i pel seu voltant, s’hi troben un conjunt de doms volcànics que els locals anomenen roques (Roque Carmona i altres)

Punt d’interès 12: Veurem des de dalt la badia d’Hermígua un seguit d’esllavissades que intenten reparar inútilment. Pq?

Arribem a Hermígua, sopar i nit.


 SEGON DIA: Hermígua – anada per carretera GM1 – San Sebastián de La Gomera – tornada per carretera GM2 – Hermígua.

 Punt d’interès 0b: Venint d’Hermígua i havent agafat la GM1, hi ha un primer túnel que delimita d’una banda a una altra el canvi de illa humida amb ufanosos boscos, a la part àrida amb eufòrbies i dragos. Tot plegat és conseqüència de l’efecte Foëhn.

Punt d’interès 2. Aturats al Mirador de Manadero observarem uns filons verticals que sobresurten en el relleu (hogs bags) just al voltant de l’embassament de Chejelipes.

Punt d’interès 3. Mirador del Lomo de las Nieves des d’on veiem, cap a l’est, el gran Teide i a paret de la carretera les capes de gredes d’un gran i antic estratovolcà, ara tallades per xemeneies basàltiques i excavades per taffoni a la part alta.

Punt d’interès 4. A la platja de San Sebastián. Torre del Conde on es va perpetrarun gran genocidi.

Punt d’interès 35. En sentit nord-est corre una petita carretera que arriba a Punta Llana. Allí hi ha un dels pocs afloraments de roques sedimentàries de l’illa. És un conjunt de gresos amb fòssils marins que es dipositaren en una antiga platja avui emergida i erosionada.

Dinar a San Sebas, pícnic i sobretaula a l'ombra.

Punt d’interès 5(1). Per la carretera GM2 en sentit oest s’arriba al Mirador del Cristo. De camí a aquest punt observem al sud un conjunt de terrasses agrícoles, per als localsparedones, avui dia abandonades (Barranco del Revolcadero).

Nit i sopar a Hermígua.


TERCER DIA: Hermígua – directes a Valle Gran Rey (cetacis i penya-segats volcànics) - Arure – Alto de Garajonay - Hermígua.

Punt d’interès 27: Cal estar al port de Vall Gran Rey prop les 9.50. La sortida des d’Hermígua cal que sigui a les 8.30. Des del port es veu un enorme penya-segat on hi afloren diferents discordances entre erupcions volcàniques. Porteu banyador per tastar l'Atlàntic.

 Punt d’interès 30: L’observació de dofins mulars i dofins motejats es fa freqüent en aquestes navegacions. Amb sort algun caxalot.

Punt d’interès 29: Des del vaixell també observarem les antigues i abandonades indústries de la conserva de la tonyina, moltes d’elles impulsades per catalans i mallorquins. Una està a La Cantera i l’altra a La Rajita amb molts pitons al fons del segon cicle volcànic.

Punt d’interès 36: Més allà de la fàbrica de conserves La Cantera, i amb prismàtics, es pot observar l’únic cràter que resta intacte a l’illa. La resta de cons els ha fet desaparèixer l’erosió. Vet aquí perquè aquest és un punt d’interès geològic.

Dinar al vaixell.

Punt d’interès 26: Tornant per la mateixa carretera per on s’ha vingut arribem al mirador de la Curva del Queso on al sud, i en el fons de la vall, veiem Valle Gran Rey.

Tornada a Hermígua i sopar.


QUART DIA: Hermígua – Agulo – Vallerhomoso – Parc de Garajonay – Laguna Grande – (carretera local cap el Nord) – Agulo - Hermígua.

Punt d’interès 13: A un quilòmetre d’Hermígua direcció Agulo ens trobem en el mirador de La Punta. Aquí és un bon lloc per observar el pescante inutilitzat per les esllavissades a Hermígua pels anys 60 (veure punt d’interès 11).

Punt d’interès 14: Sota un gran penya-segat format per diferents colades de laves de la segona seqüència volcànica sobre la basal, es troba el poble d’Agulo amb les seves cases colonials i els seus carrerons de pintura impressionista.

Punt d’interès 15: Prop de Vallehermoso arribarem al Mirador del Roque Cano poc després de creuar un dic de sienita (roca magmàtica plutònica rica en ortosa). Això serà poc després de creuar el túnel a Tamargada.

Punt d’interès 17: Seguint la carretera TF 713 que va a Alojera, i a uns 300 metres del punt 16, s’observen unes espectaculars formacions ferruginoses concèntriques, els anomenats anells de Liesegang.

Punt d’interès 18a i 18b: Fem enrera i tornem a l’anterior carretera GM1 per continuar-la sentit est i entrar en els ufanosos i ombrívols boscos de Garajonay.

Punt d’interès 24: Arribarem a la Laguna Grande i farem una parada aquí per visitar el seu centre d’interpretació.

Pícnic aquí.

Un cop acabada aquesta visita marxarem després de La Laguna Grande anant cap al nord per una carretera local que creuarà el Parc de Garajonay pel seu centre. La gràcia es fer una immersió en el verd ombrívol dels seus arbres ancestrals. Benvinguts al bosc deMórdor.

Hermigua i sopar


CINQUÈ DIA: Hermígua – Chipude - Alajeró - Aeroport.

En funció del temps que tinguem per als vols de tornada farem o no alguna parada més. Per tant les que ara venen tot seguit depenen de l’horari dels avions.

Punt d’interès 23: Un cop creuat el Parc de Garajonay cap a l’oest i desviant-nos sentit sud cap a Playa de Santiago, trobarem un trencall a mà dreta direcció Temocodá. A pocs quilòmetres hi ha el mirador d’Igualadero. Des d’aquí veurem a l’oest, i en primer pla, un bosc de coníferes rectes com a pals d’escombra. Mirant més enllà de la vall se’ns enlairarà un gran dom volcànic anomenat La Fortaleza de Chipude, o Argodei en la desapareguda llengua Guanxe. Si hi hagués temps pujaríem per veure les pires dels antics guanxes i acomiadar així l'illa.


Reserves d'allotjament, vols, vaixell i minibús

Contacto de Viajar a la Carta
Susanna Felix Tel. 943.440.420
Horario: De Lunes a Viernes de 09.30 a 13.30 hrs. y de 16.30 a 20.00 hrs.

NOTAS IMPORTANTES

- No está previsto ningún traslado no indicado en el itinerario, es decir, el itinerario da comienzo el día 04/08 en el aeropuerto de la Gomera y finaliza el día 08/08 en el aeropuerto de la Gomera, por ello, si alguien llega antes a la isla o se marcha después, deberá prever sus peculiaridades. En tal caso Viajar a la Carta se pone a su disposición para poder ofrecerle traslados si lo desea si llega anteriormente al día 04/08 o se marcha a posteriori del 08/08 - En caso de querer llegar antes a la isla o marcharse mas tarde de la misma, comuníqueselo a la agencia organizadora para que le añada las noches extras y le indique el precio correspondiente.

- Posibilidad de añadir seguro multiasistencia con anulación. Precio por persona: 10 euros.

- Se solicita el ingreso por persona de 530 euros para hacer reserva en firme, si además está interesado en el seguro multiasistencia con anulación deberá añadir los 10 euros al ingreso ya que se debe realizar en el momento de realizar la reserva y emisión de vuelos.

NOMBRE CUENTA: CONCALMA S.L.
LA CAIXA: ES32 2100 6547 60 0200065891

Rogamos nos envíen copia del justificante a la dirección:reservas@viajaralacarta.com


PRECIO POR PERSONA 530 euros

Este precio incluye:

Recorrido en autocar para el grupo desde la llegada el día 05/08 en el aeropuerto de la Gomera hasta la salida el día 09/08

Estancia 04 noches en Apartamento Los Telares en La Gomera en apartamento doble en régimen de alojamiento y desayuno

Cenas en restaurante local Restaurantes Las Chácaras

Excursión avistamiento de cetáceos con almuerzo incluido

Seguro básico de viaje.


El precio no incluye:

Matriculación al curso homologado a ingresar previamente al Col·legi de Doctors.

Vuelos cuyo precio estará en función de la fecha de inscripción y reserva instados.

Ni nada no especificado en el apartado “El precio Incluye”.

Suplemento apartamento individual.


TODOS LOS SERVICIOS ESTÁN SUJETOS A DISPONIBILIDAD EN EL MOMENTO DE EFECTUAR LA RESERVA

VUELOS PREVISTOS (NO INCLUIDOS EN EL PRECIO)

Vueling
04/08 VY3216 Barcelona – Tenerife 12.05 – 14.30
08/08 VY3209 Tenerife - Barcelona 20.40 – 01.00 + 1
Binter Canarias
04/08 NT 653 Tenerife – Gomera 17.00 – 17.30
08/08 NT 652 Gomera – Tenerife 17.50 – 18.20

PRECIO POR PERSONA, EN HABITACION DOBLE: 530 euros
Este precio incluye:

Recorrido en autocar para el grupo desde la llegada el día 04/08 en el
aeropuerto de la Gomera hasta la salida el día 08/08
Estancia 04 noches en Apartamento Los Telares en La Gomera en apartamento
doble en régimen de alojamiento y desayuno
Cenas en restaurante local Restaurantes Las Chácaras
Excursión avistamiento de cetáceos con almuerzo incluido
Seguro básico de viaje
El precio no incluye
Vuelos
Nada no especificado en el apartado “El precio Incluye”
Suplemento apartamento individual

NOTAS IMPORTANTES
- No está previsto ningún traslado no indicado en el itinerario, es decir, el itinerario da comienzo el día 04/08 en el aeropuerto de la Gomera y finaliza el día 08/08 en el aeropuerto de la Gomera, por ello, si alguien llega antes a la isla o se marcha después, deberá prever que el primer y último servicios son como arriba indicado

C/ Peñaflorida, 14 – 20004 San Sebastián
Tel: 943 440 420

E_mail: cristina@viajaralacarta.com cicma 2186
La agencia organizadora se pone a su disposición para poder ofrecerle traslados si lo desea si llega anteriormente al día 04/08 o se marcha a posteriori del 08/08
- En caso de querer llegar antes a la isla o marcharse mas tarde de la misma, comuníqueselo a la agencia organizadora para que le añada las noches extras y le indique el precio correspondiente
- Posibilidad de añadir seguro multiasistencia con anulación. Precio por persona: 10 euros (coberturas adjuntadas en el correo electrónico)
- Se solicita el ingreso por persona de 530 euros para hacer reserva en firme, si además está interesado en el seguro multiasistencia con anulación deberá añadir los 10 euros al ingreso ya que se debe

martes, 5 de marzo de 2019

Vaga feminista del 8 de març i l'educació

Vaga feminista del 8 de març

La vaga d’aquest 8 de març és una vaga internacional on moltes entitats fan una crida a unir-s’hi en contra de la discriminació de les dones. Òbviament que el s’exigeix és un país lliure i crític amb els prejudicis actuals. Per això cal un ensenyament profundament fonamentat en els coneixements. Si l’ensenyament públic no forma persones amb alts nivells de coneixements i capacitats estem abocats a una generació sense possibilitats laborals ni econòmiques, és a dir, a més discriminació femenina. No fa massa s’ha decretat l’eliminació de la memorització a les nostres aules eradicant els exàmens, les notes decimals numèriques i la retenció de conceptes. Les dones van lluitar molt per assolir el dret a la cultura i als coneixements. Com a docent tinc por que s’estiguin carregant l’ascensor social de l’ensenyament públic. Ras i curt, veig que es promourà un ensenyament públic mediocre i amb dones com mà d’obra barata. Els professors no volem una escola pública rebaixada de coneixements sinó un autèntic ascensor social per tal que s’eradiqui per sempre la discriminació laboral de la dona. La millor manera d’adquirir coneixements contrastats als centres educatius no és a través d’educació competencial sinó a través de professors especialistes i doctes. Educar, eduquem tots, però ensenyar sols uns pocs.

domingo, 3 de marzo de 2019

Bargalló, destruint l'educació.

Bargalló, educació i desigualtat social.

Per David Rabadà i Vives
Cap de Premsa de Professors de Secundària (aspepc·sps)

Si l’ensenyament públic no forma individus amb alts nivells de coneixements i capacitats estem abocats a una generació sense possibilitats laborals ni econòmiques, és a dir, a més desigualtat social. Sabem per neurobiologia i psiquiatria que gràcies a la mielina, la famosa matèria gris, el nostre cervell assoleix alts nivells de coneixements i capacitats. Però per tal d’assolir més mielina sols cal fer una cosa, memoritzar molts coneixements. Doncs el senyor Bargalló està eliminant la memorització de les nostres aules. No fa massa el conseller va declarar que, més competències i menys matèria gris. Així ha decretat l’eliminació dels exàmens, de les notes decimals numèriques i de la memorització a les nostres aules. Ens hem begut l’enteniment? O pitjor encara, ens hem begut la intel·ligència? L’investigador en cap de Microsoft en Intel·ligència Artificial, Daniel Goldstein, va declarar fa poc que els programes d’intel·ligència artificial sols són intel·ligents quan disposen de moltes dades memoritzades. És a dir, sense un gran volum de coneixements un cervell no pot esdevenir intel·ligent. Doncs tot i així, el conseller Bargalló, i exterminant la memorització a classe, s’està carregant l’ascensor social de l’ensenyament públic. Ras i curt, promourà un ensenyament públic mediocre i fàbrica de mà d’obra barata com passa als USA. Com sempre hi haurà qui es podrà pagar un ensenyament que no rebaixa el nivell de coneixements. En fi, que haurem plagiat el model educatiu dels Estats Units, i tot plegat des d’un partit d’esquerres on en Bargalló n’és conseller. Si la cosa continua així en un parell de dècades, i sense l’ensenyament públic com l’ascensor social, assolirem el que ja els està passant als USA, uns nivells elevadíssims de desigualtat social.  Deia Winston Churchill que el polític es converteix en estadista quan comença a pensar en les pròximes generacions i no en les pròximes eleccions. Òbviament en Bargalló no està fent d’estadista.

Però la cosa no s’atura aquí. El conseller Bargalló acaba de presentar el seu projecte Mòbils.edu on vol expandir l’ús de mòbils entre els nostres fills substituint la memòria a l’aula. La conselleria sentencia que no utilitzar el mòbil a classe és donar l’esquena a la tecnologia, que és una creença que aquest aparell no sigui bo en educació, i que el mòbil ha de formar part de la innovació educativa de tots els centres. Com a professor val a dir que a part de mòbils a l’aula hi ha tauletes, ordinadors i pissarres digitals connectades a Internet que no donen l’esquena a la tecnologia vigent. A més, i veient tanta quitxalla enganxada a les pantalles, potser no caldria l’ús de tants mòbils a l’aula. Cal remarcar que hi ha moltes raons mèdiques i científiques que aconsellen reduir l’ús del mòbil a classe. Aquestes són les següents. La primera l’addicció creixent al mòbil que fa que els nostres alumnes desatenguin la realitat. La segona l’augment de nens hiperestimulats que no perceben la realitat manual i que perden la creativitat en les tres dimensions. La tercera els estudis recents del psiquiatra Manfred Spitzer qui ha trobat que l’ús generalitzat del mòbil dificulta clarament l’ensenyament dels alumnes, redueix la seva concentració i alenteix la seva maduresa. I la quarta i última, la medicina que ha demostrat que l’ús de mòbils augmenta les taxes de miopia dels nostres fills. Per aquesta raó Xina, i fa pocs dies, va decidir reduir l’ús de mòbils a les seves aules.

Si analitzem les dues decisions del conseller Bargalló, l’eradicació de la memòria a l’aula, i la seva substitució pels mòbils, queda clar que la ciència diu una cosa i la conselleria diu el contrari. Però realment, què està passant? Amb lògica, i no pas amb ideologies, queda clar que Bargalló opta més per creences que no pas per evidències. Molts diuen que Bargalló, i amb moltes preses ideològiques, vol retornar al fracassat model digital de l’antic conseller Maragall. És a dir, i ideològicament, vol exterminar la feina de la seva antecessora, la consellera Irene Rigau. Clar està que ella, ara inhabilitada, Bargalló i altres en volen fer estelles de l’arbre caigut. Però en Bargalló, com deia Maragall, creu que connectar-se al mòbil significa tenir coneixements. Malauradament això significa perdre el món de vista i abocar-se a moltes fakenews. En això la majoria de pares no desitgem que els nostres fills s’hi vegin exposats. Les famílies no volem una escola pública rebaixada de coneixements sinó un autèntic ascensor social per tal que els nostres fills no caiguin en la desigualtat social, i en això el conseller Bargalló, i sent d’esquerres, n’hauria de ser el principal defensor. La millor manera d’adquirir coneixements contrastats no és a través de mòbils sinó a través de professors especialistes i doctes. Preguem que el Departament, i si vol millorar l’ensenyament a Catalunya, tingui en bona consideració els arguments mèdics, científics i didàctics fugint d’ideologies demagògiques. Educar, eduquem tots, però ensenyar sols uns pocs.


martes, 26 de febrero de 2019

Bargalló i els mòbils a l’aula

 


El conseller Bargalló acaba de presentar el seu projecte Mòbils.edu on vol expandir l’ús de mòbils entre els nostres fills. Veient tanta quitxalla enganxada a les pantalles potser no caldria, ¿però què hi diu la ciència a tot això? Doncs el psiquiatre Manfred Spitzer, i després d’evidències científiques, ha demostrat que l´ús de mòbils retarda la maduresa dels nostres fills dificultant el seu aprenentatge. La medicina també s’hi ha afegit demostrant que l’ús de mòbils augmenta les taxes de miopia dels nostres fills. Per aquesta raó Xina, i fa pocs dies, ha decidit reduir l’ús de mòbils a les seves aules. Però, i altre cop contravenint la ciència, el conseller Bargalló també vol imposar l’extermini de la memorització a les aules, decisió que neurobiòlegs i psiquiatres han desmuntat. Si la ciència diu una cosa i la conselleria diu el contrari, què està passant? Amb lògica, i no pas amb ideologies, queda clar que Bargalló opta més per creences que no pas per evidències. Molts diuen que Bargalló, i amb moltes preses ideològiques, vol retornar al fracassat model digital de l’antic conseller Maragall. És a dir, i ideològicament, vol exterminar la feina de la seva antecessora, la consellera Irene Rigau. Clar està que ella, ara inhabilitada, Bargalló i altres en volen fer estelles de l’arbre caigut. Però en Bargalló, com deia Maragall, creu que connectar-se al mòbil significa tenir coneixements. Malauradament això significa perdre el món de vista i abocar-se a moltes fakenews. En això la majoria de pares no desitgem que els nostres fills s’hi vegin exposats. Les famílies no volem una escola pública rebaixada de coneixements sinó un autèntic ascensor social per tal que els nostres fills no caiguin en la desigualtat social, i en això el conseller Bargalló, i sent d’esquerres, n’hauria de ser el principal defensor. La millor manera d’adquirir coneixements contrastats no és a través de mòbils sinó a través de professors especialistes i doctes.

sábado, 23 de febrero de 2019

Bargalló, educació i desigualtat social

Bargalló, educació i desigualtat social

Diari El Segre 26.02.19

Si l’ensenyament públic no forma individus amb alts nivells de coneixements i capacitats estem abocats a una generació sense possibilitats laborals ni econòmiques, és a dir, a més desigualtat social. Sabem per neurobiologia i psiquiatria que gràcies a la mielina, la famosa matèria gris, el nostre cervell assoleix alts nivells de coneixements i capacitats. Però per tal d’assolir més mielina sols cal fer una cosa, memoritzar molts coneixements. Doncs el senyor Bargalló està eliminant la memorització de les nostres aules. No fa massa el conseller va declarar que, més competències i menys matèria gris. Així ha decretat l’eliminació dels exàmens, de les notes numèriques i de la memorització a les nostres aules. Ens hem begut l’enteniment? O pitjor encara, ens hem begut la intel·ligència? L’investigador en cap de Microsoft en Intel·ligència Artificial, Daniel Goldstein, va declarar fa poc que els programes d’intel·ligència artificial sols són intel·ligents quan disposen de moltes dades memoritzades. És a dir, sense un gran volum de coneixements adquirits un cervell no pot esdevenir intel·ligent. Doncs, tot i així, el conseller Bargalló sembla que s’està carregant l’ascensor social de l’ensenyament públic. Ras i curt, promourà un ensenyament públic mediocre i fàbrica de mà d’obra barata com passa als USA. Com sempre hi haurà qui es podrà pagar un ensenyament que no rebaixa el nivell de coneixements. En fi, que haurem plagiat el model educatiu dels Estats Units, i tot plegat des d’un partit d’esquerres on en Bargalló n’és conseller. Si la cosa continua així en un parell de dècades, i sense l’ensenyament públic com l’ascensor social, assolirem el que ja els està passant als USA, uns nivells elevadíssims de desigualtat social.  Deia Winston Churchill que el polític es converteix en estadista quan comença a pensar en les pròximes generacions i no en les pròximes eleccions. Òbviament en Bargalló no està fent d’estadista.



jueves, 21 de febrero de 2019

Educació i eleccions sindicals 2019. Per què votar-hi?

Educació i eleccions sindicals 2019.  Per què votar-hi?

El Punt Avui 27.02.19


Davant les imminents eleccions sindicals del 12 de març, on tots els docents hi poden participar, molts professors es pregunten si paga la pena votar. La veritat, i dels vots que es dipositin, sorgiran els representants que negociaran amb el Departament d'Educació el conveni laboral, i millor que aquests representants siguin docents bregats amb anys d’aula i no pas il·lusos de l’educació. En cas contrari, i de no votar, altres educadors no especialistes substituiran als professors imposant encara més burocràcia per competències i la desaparició de la transmissió de coneixements. Ras i curt, no votar promourà un ensenyament públic mediocre i fàbrica de mà d’obra barata. Cal escollir representants sindicals bregats a l’aula per tal que les classes siguin impartides per experts amb titulacions superiors i no pas per educadors sense coneixements de la matèria. Quants més professors votin el 12 de març, més es defensarà l’ensenyament públic. En altre cas altres imposaran els seus interessos contraris a la transmissió de coneixements. L’objectiu de les eleccions del 12 de març és defensar un ensenyament públic ric en coneixements.

miércoles, 13 de febrero de 2019

Supressió de la memòria a Secundària Nota de premsa 13.02.2019

Supressió de la memòria a Secundària
El Segre 17.02.2019

El Sindicat Professors de Secundària (aspepc·sps) veu amb suma preocupació el que en paraules del conseller Bargalló és vol aplicar a l’Ensenyament Secundari, més competències i menys matèria gris, és a dir, suprimir la memorització de coneixements a Secundària. Exemples d’això n’estan sent l’eliminació dels exàmens, l’extermini de les proves de setembre, la supressió de les notes numèriques decimals, i finalment la substitució dels professors especialistes a canvi de formadors sense cognició àmplia de la matèria.

Sindicat Professors de Secundària (aspepc·sps) deixa clar els següents punts. Primer, que la decisió del Departament complica més que no soluciona les coses. Segon, que està rebaixant clarament els nivells d’ensenyament tot quintuplicant la burocràcia del professorat. Tercer, que aquest model educatiu ha sorgit d’ideòlegs allunyats de l’aula. Quart, que no existeixcap demostració científica que asseguri que els nostres fills aprendran més i millor amb la no memorització. I cinquè, que hi ha multitud d’estudis científics que desaconsellen l’avortament de la memòria en ensenyament. Sabem, per exemple, que els sistemes intel·ligents esdevenen intel·ligents quan disposen de moltes dades memoritzades, no pas al contrari.


Descrit tot l’anterior preguem que el Departament tingui en bona consideració a tots els professors de secundària i a ASPEPC·SPS. En altre cas, ¿que tal si els ideòlegs d’aquest model educatiu impartissin totes les sessions de Secundària per tal de veure com millora el sistema?