El conseller Bargalló acaba de
presentar el seu projecte Mòbils.edu on vol expandir l’ús de mòbils entre els
nostres fills. Veient tanta quitxalla enganxada a les pantalles potser no
caldria, ¿però què hi diu la ciència a tot això? Doncs el psiquiatre Manfred
Spitzer, i després d’evidències científiques, ha demostrat que l´ús de mòbils
retarda la maduresa dels nostres fills dificultant el seu aprenentatge. La
medicina també s’hi ha afegit demostrant que l’ús de mòbils augmenta les taxes
de miopia dels nostres fills. Per aquesta raó Xina, i fa pocs dies, ha decidit
reduir l’ús de mòbils a les seves aules. Però, i altre cop contravenint la
ciència, el conseller Bargalló també vol imposar l’extermini de la memorització
a les aules, decisió que neurobiòlegs i psiquiatres han desmuntat. Si la
ciència diu una cosa i la conselleria diu el contrari, què està passant? Amb
lògica, i no pas amb ideologies, queda clar que Bargalló opta més per creences
que no pas per evidències. Molts diuen que Bargalló, i amb moltes preses
ideològiques, vol retornar al fracassat model digital de l’antic conseller
Maragall. És a dir, i ideològicament, vol exterminar la feina de la seva
antecessora, la consellera Irene Rigau. Clar està que ella, ara inhabilitada,
Bargalló i altres en volen fer estelles de l’arbre caigut. Però en Bargalló,
com deia Maragall, creu que connectar-se al mòbil significa tenir coneixements.
Malauradament això significa perdre el món de vista i abocar-se a moltes
fakenews. En això la majoria de pares no desitgem que els nostres fills s’hi
vegin exposats. Les famílies no volem una escola pública rebaixada de
coneixements sinó un autèntic ascensor social per tal que els nostres fills no
caiguin en la desigualtat social, i en això el conseller Bargalló, i sent
d’esquerres, n’hauria de ser el principal defensor. La millor manera d’adquirir
coneixements contrastats no és a través de mòbils sinó a través de professors
especialistes i doctes.
Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario