Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA
jueves, 8 de mayo de 2014
Fracàs escolar o fracàs polític
Aquests mes de maig la premsa s’ha fet ressò d’uns estudis que expliquen les causes del fracàs escolar nacional. Docents, algun sindicat i associacions de pares porten dècades denunciant les mateixes raons però amb un èxit ínfim. Per si això no fos prou, fins i tot n’han escrit multitud de llibres on docents i pares detallen què passava i com solucionar el fracàs escolar vigent. Però la política d’aquest país, ennuvolada lluny de realitats demostrades, de formació més humanística que científica, i pendent de què dirà l’oposició, ha fet cas escàs a totes aquestes dades creient més en el que teòrics allunyats de l’aula els hi deien a cau d’orella. El primer estudi aplaudit pels mitjans ha estat presentat per la Fundació Jaume Bofill dient que prop del vint-i-cinc per cent dels pares no ajuda ni repassa les tasques escolars dels seus fills, una dada que encaixa amb el vint-i-cinc per cent de fracàs escolar a secundària. Fa dècades que docents i sindicats com ASPEPC-SPS denuncien que sense rutines i hàbits d’estudi ensenyats a casa un escolar sol fracassar. El segon estudi tan difós ha estat el publicat a la revista PNAS pels sociòlegs Yu Xie i Amy Hsin. Ells, i passats anys de recerca, han arribat a la conclusió que l’esforç és més important que el talent, i que si la família no educa en aquest sentit, fa que els escolars, i amb gran independència dels seus potencials innats, no assoleixin els resultats adients. Fa també moltes dècades que docents i el sindicat ASPEPC-SPS denuncien l’educació en l’esforç. En fi, que portem anys sabent com resoldre el problema però la incompetència política i la dels seus assessors han frustrat tot intent des dels centres educatius. I que no ens vinguin ara amb excuses de mal pagador, la veritat vol poques paraules, la mentida mai no en té prou.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario