DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR

+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA

jueves, 28 de enero de 2021

Canviem el Batxillerat - Plataforma per a la innovació educativa

El Punt Avui, 01.02. 2021

La plataforma Canviem el Batxillerat ha petat les xarxes amb l’ajut d’un mitjà públic que l’ha impulsat. Les tres professores d’aquesta plataforma proposen que els alumnes de Batxillerat s’alliberin d’exàmens, de memorització i de la selectivitat. La causa és l’estrès al qual estan sotmesos els estudiants sota les tres raons anteriors. Proposen a canvi un ensenyament per competències, però aquí venen els malentesos. Les anomenades competències, i tal com estan definides en origen, no impliquen una rebaixa dels continguts a assolir ni que tot s’hagi d’aprendre de manera distreta i lúdica, ans al contrari. A més cal recordar que el Batxillerat és una formació voluntària, i per tant d’estrès escollit, que l’estrès, i en la seva bona mesura, resulta bo per a la resiliència dels futurs ciutadans, que la LOMLOE ja té previst gran part de les reclamacions d’aquesta plataforma, i que a finals del curs passat, i amb la COVID obligant a classes telemàtiques, ja es van facilitar molts títols de Batxillerat sense competències assolides. Com a professor preferia millorar el Batxillerat, no canviar-lo. Si cremem l’escola, la canviarem, però dubto molt que l’hàgim millorat. Els centres i països que obtenen més bons resultats de curs i en selectivitat, i són dades dels informes PISA, són aquells exigents en els seus currículums i sense competències. Una educació distreta i lúdica potser resulta molt útil a Infantil, però a Batxillerat cal més exigència. Potser s’està infantilitzant el Batxillerat com ja ha passat amb la Secundària d’aquest país.

David Rabadà i Vives
Professor de Ciències Geològiques.
Membre de l'Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya

4 comentarios:

  1. Com els hi vaig dir al twitter (sense resposta, ara són molt mediàtiques):

    Algunes aportacions:
    1- Als fills d'obrers ens va bé una avaluació objectiva, que depengui del coneixement, sense "entrevistes personals" o "treballs extres" que depenguin del context econòmic o de l'ajuda que es pugui rebre.
    #StopClassisme

    2- Ningú no obliga a anar a selectivitat als estudiants, en especial als que es puguin permetre viure 'holísticament' o pagar universitats privades. D'altra banda hi ha estudis que no depenen de la selectivitat, com els CF de grau superior.

    3-El equips directius i els docents poden determinar el tipus d'orientació que donen al batxillerat: triar que sigui una acadèmia "per a passar la selectivitat" o no, dependrà d'ells. P.ex: no és excloent fer projectes i preparar selectivitat.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Això complementa molt la carta enviada a premsa, potser cal que en facis una tu mateix, hi tens molt a dir.

      Eliminar
    2. Parlem! Just ahir tancava projectes del màster UPC, examens...

      Eliminar
  2. Això complementa molt la carta enviada a premsa, potser cal que en facis una tu mateix, hi tens molt a dir.

    ResponderEliminar