Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA
jueves, 28 de enero de 2021
TR Proposta Batxillerat: Anàlisi de diferents llengües actuals versus les seves prèvies abans de la romanització
Anàlisi de diferents llengües actuals versus les seves prèvies abans de la romanització
Treball Recerca Batxillerat - Proposta per a català, castellà, francès...
L’anàlisi de les diferents llengües o dialectes poden denotar el seu origen abans de la romanització o de l’entrada de l’Islam a Europa. Una manera d’abordar el tema seria un contrast entre diferents dialectes d’una llengua o entre diferents idiomes d’una regió de determinar de la conca Mediterrània (Espanya, Catalunya o la que es vulgui).
La proposta de treball seria comparar els dialectes o llengües escollides i acotades a nivell d’una de les següents variables per a diferents alumnes:
Percentatge de paraules llanes, agudes o esdrúixoles.
Percentatge de fonemes nasals, fricatius, guturals...
Nombre de vocals i consonants, diferències i concordances entre els dialectes o llengües.
Comparació d’entonacions i musicalitat entre els dialectes o llengües objecte del treball.
O altres variables a escollir i acotar en ell treball de recerca. No calen tots, sols una variable per treball entre diferents alumnes.
Al final caldria fer-ne un arbre de concordances i diferències (per exemple un cladograma) i veure si denoten una base lingüística prèvia a la romanització de la regió objecte d’estudi amb relació a idiomes antecedents com l’eusquera, l’iber, la família cèltica i demés.
La conclusió podria fer-se en un mapa de grups lingüístics a nivell de les variables escollides com objecte d’estudi, tot ajuntant els treballs de diferents alumnes.
Si us cal més informació em teniu a disposar
drabadavives@gmail.com
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario