Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA
miércoles, 12 de diciembre de 2012
UN WERT CEC AL FRACÀS ESCOLAR
La OCDE ha tornat a ratificar que Espanya ostenta el rècord de fracàs escolar a Europa. Resulta escandalós que sabent les causes i les solucions no s’hagi fet el correcte per millorar el nostre ensenyament. El passat divendres 30 de novembre es van celebrar al Col·legi de Doctors i Llicenciats de Catalunya les I Jornades de Secundària per debatre sobre el fracàs escolar. Quatre experts de renom com Inger Enkvist, Ricardo Moreno, Oriol Pi De Cabanyes i Gregori Luri, més cent docents amb experiència provada manifestaren els seus acords: els nostres estudiants suspenen més simplement perquè ara estudien menys. Com resoldre doncs el fracàs escolar vigent? El resum de les jornades fou clar en això, primer, defugir dels pedagogs allunyats de les aules ja que les lleis redactades sota la seva influència han fet impossible el correcte exercici de l'activitat docent a les aules. En aquest sentit els quatre convidats a les Jornades van respondre per separat el mateix afirmant que si avui mateix es tanquessin totes les facultats de pedagogia, el sistema educatiu no se’n ressentiria sinó que milloraria. Segon, és molt important que des d’infants a casa i a l’escola regni un ambient d’ordre, silenci i concentració per facilitar la memorització i comprensió de conceptes. Tercer, l’existència també des de ben menuts de rutines a classe i a casa en el treball, l’estudi i el descans. I quarta i última, esforç en tot l’anterior. Ara preguntem-nos per quina raó no s’està aplicant això a tots els nostres centres i el més flagrant, per què la LOMCE del senyor Wert hi passa de puntetes. Molt soroll i poques nous.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario