Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA
miércoles, 19 de octubre de 2016
38. L'ESCOLA PER PROJECTES a les V JORNADES DE SECUNDÀRIA
Durant el juliol de 2015 la UNESCO es va declarar partidària de la pedagogia per projectes. De manera gairebé immediata, i sota l’aixopluc de moltes institucions, han estat molts els centres que s’han repensat la manera d’ensenyar. Amb aquest objectiu, i durant aquest 2016, alguns centres dels Jesuïtes, de l’Escola Pia i de la Xarxa Competències Bàsiques, així com també escoles i instituts públics, estan incorporant aquesta pedagogia als seus centres. Com una gota de tinta dins un got d’aigua, el model del «treball per projectes» s’està escampant per tot el país.
Davant l’eclosió d’aquesta estratègia, i com sol passar, han aparegut entusiastes, detractors i eclèctics. Els entusiastes afirmen que la pedagogia per projectes és un camí innovador a seguir, que aquesta estratègia comporta una manera d’aprendre fàcil i divertida que satisfà alumnes, pares i professors. Els detractors sentencien que l’escola per projectes és més una creença dogmàtica que una evidència científica. I finalment, els eclèctics es mantenen en un terme mig dient que, potser com a mètode parcial podria estar bé, però que aplicat globalment podria resultar neutre, o fins i tot negatiu per al sistema educatiu.
Durant aquestes V JORNADES DE SECUNDÀRIA, i amb l’assistència d’experts de vàlua contrastada, es farà balanç de tot l’anterior responent a les següents preguntes. En què consisteix la pedagogia per projectes? Com s’organitza en un centre? Quines avantatges i quins inconvenients té? Quins són els seus orígens? Va tenir defensors i detractors en el passat? Reduirà significativament l’actual i gegantí fracàs escolar?
Sindicat Professors de Secundària (aspepc·sps) amb la col·laboració d'ACESC us proposem aquestes jornades dirigides al professorat de secundària. Us hi esperem!
Tindran lloc a la sala d'actes de l'Il.lustre. Col·legi de Doctors i Llicenciats de Catalunya els dies 25 i 26 de novembre. El divendres, de 16h. a 21:30h, i el dissabte de 10:00h a 14:30h.
Aquestes jornades s'inscriuen en el marc del Pla de Formació Permanent del Professorat, estan homologades pel Departament d'Ensenyament i computen com a curs de 15h.
Programa
Divendres, 25 de novembre
16:00h. Lliurament de documentació
16:15h. Presentació de les Jornades:
Josefina Cambra. Degana de l'Il·lustre Col·legi de Doctors i Llicenciats de Catalunya.
David Rabadà. Director del curs.
16:30h. Conferència: “Aprenentatge basat en projectes des de la neuroeducació”
Jesús C. Guillén Buil
Professor de Neuroeducació (ICE, Universitat de Barcelona)
Llicenciat en Ciències Físiques i Máster de neurodidàctica per la Universidad Rey Juan Carlos.
18:15h. Descans
18:30h. Conferència: “Efectos indeseados del debilitamiento del currículo escolar”
José Manuel Lacasa
Director del IFIE
Llicenciat en Geografia i Història (UCM)
Màster en Metodologia de les Ciències del Comportament i de la Salut (UAM)
20:15h. Col·loqui
Dissabte, 26 de novembre
10:00h. Conferència: “El trabajo por proyectos en la enseñanza secundaria. Limitaciones y posibilidades”
Francisco López Rupérez
Doctor en Ciències Físiques
Ex-president del Consejo Escolar del Estado.
11:30h. Descans.
12:00h. Debat-Taula rodona
Participants:
Jesús C. Guillén
José Manuel Lacasa
Francisco López Rupérez
Xavier Massó
13:30h. Conclusions i clausura final
14:30h. Dinar de cloenda (opcional)
Matriculacions
Del 14 d'octubre fins al 22 de novembre de 2015 a http://secundaria.info/cursos.php
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario