Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA
jueves, 14 de marzo de 2019
Eleccions sindicals i el vot emocional
Passades les eleccions sindicals en ensenyament públic
del darrer 12 de març hi ha hagut una clara victòria a qui cal felicitar. El
que em preocupa, i com a professor, ha estat la manca de criteri objectiu de
molts dels docents votants. La majoria, analitzant els resultats, ha votat més
per emocions ideològiques que no pas amb raons professionals. Aquí sindicats
amb clares vinculacions polítiques, i sense treballar específicament l’aula,
han aconseguit situar-se en segon i tercer lloc deixant en quarta posició un
sindicat sols format per professors i que sí coneix bé l’ensenyament. El més
flagrant és que aquests sindicats polititzats defensen accions que perjudiquen
a molts professors de secundària però en canvi, i paradoxalment, aquests els
han votat. Les emocions polítiques ennuvolen les raons professionals. Posem per
exemple la substitució de professors de secundària per mestres de primària, o
l’extinció del professor especialista a canvi d’educadors sense coneixements
profunds de la matèria, com també que els directors de la pública escullin els
docents sota criteris sovint gens transparents. La gran majoria de professors
no combreguen amb les mesures anteriors però en canvi han votat els sindicats
polititzats que les imposen. Desitjo que en les properes eleccions sindicals la
raó vagi per davant de l’emoció.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario