Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA
lunes, 19 de octubre de 2020
Rebelión contra la Educación Posmoderna de J. Alsina
Rebelión contra la Educación Posmoderna
de José Alsina Calvés
Fides edicions
2020
Excel•lent radiografia de l’origen històric de l’educació i l’ensenyament. Partint des de la Grècia clàssica arriba fins a l’actualitat plena de xacres i paradoxes. Escrit amb ordre i estil clar i contundent, l’autor assoleix un bon argumentari de fets i dades. Això no obstant, i quan els temes s’apropen a les seves ideologies, sorgeixen més certes emocions que raons. Si bé defensa la transmissió de coneixements en l’ensenyament, avui en crisi, de vegades cau en debats on cadascú sent el seu com el millor i l’aliè com l’error. Exemples en són el concepte ampli de família, l’educació de gènere, el nacionalisme autonòmic o la immersió lingüística. En tals casos manifesta la seva total oposició. Però quan torna a la relació entre neoliberalisme i educació, l’abús de les TIC, l’educació emocional, la manca de coneixements i la reforma pedagògica, els arguments recuperen la solidesa i l’objectivitat amb dades que ens poden fer reflexionar per tal de millorar realment l’ensenyament en els nostres centres.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario