Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA
jueves, 10 de marzo de 2022
Vaga docent indecent ?
El Segre 15.03.22
La Vanguardia - El Segre - 20 Minutos (15.03.22)
Els docents del nostre país estan a punt de vaga per causes múltiples. Des del Decret de Plantilles que va esclavitzar els interins, passant per les retallades del 2010 al 2012, fins a arribar a l'era Cambray amb més hores de burocràcia i reunions juntament amb una rebaixa brutal dels continguts a impartir entre els nostres fills i filles, hem passat per tot un conjunt de despropòsits on el Departament d'Educació diu que vol millorar la qualitat educativa, però qui de veritat treballa a peu d'aula sap que això no és així. La Llei d'Educació Catalana diu que cal invertir un 6% del PIB, però mai no s'ha aplicat. Afegim que les retallades en educació del 2010 van dir que serien temporals, no obstant això s'han perpetuat amb un 7% menys de sou per als docents. Així i tot el Departament vol que els docents facin feina més hores, facin més burocràcia i més reunions, en fi, cobrar menys per més tasques no educatives. I en aquest país els docents ja fan més hores que la mitjana de l'OCDE, és a dir, fan més feina que la mitjana europea, però no cobren com ells, ni ensenyen més, ans al contrari, amb les rebaixes del currículum decretades, els docents faran més de monitors de guarderia que de professors transmissors de coneixements. Ens hem begut l'enteniment? Més aviat estem matant la funció de la formació d'aquests país que havia de ser l'ascensor social per tal que tot escolar tingui igual potencial de possibilitats. Ara jo em pregunto si fem un RIP o fem un RAP de l'educació.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario