El conseller Bargalló acaba de
presentar el seu projecte Mòbils.edu on vol expandir l’ús de mòbils entre els
nostres fills. Veient tanta quitxalla enganxada a les pantalles potser no
caldria, ¿però què hi diu la ciència a tot això? Doncs el psiquiatre Manfred
Spitzer, i després d’evidències científiques, ha demostrat que l´ús de mòbils
retarda la maduresa dels nostres fills dificultant el seu aprenentatge. La
medicina també s’hi ha afegit demostrant que l’ús de mòbils augmenta les taxes
de miopia dels nostres fills. Per aquesta raó Xina, i fa pocs dies, ha decidit
reduir l’ús de mòbils a les seves aules. Però, i altre cop contravenint la
ciència, el conseller Bargalló també vol imposar l’extermini de la memorització
a les aules, decisió que neurobiòlegs i psiquiatres han desmuntat. Si la
ciència diu una cosa i la conselleria diu el contrari, què està passant? Amb
lògica, i no pas amb ideologies, queda clar que Bargalló opta més per creences
que no pas per evidències. Molts diuen que Bargalló, i amb moltes preses
ideològiques, vol retornar al fracassat model digital de l’antic conseller
Maragall. És a dir, i ideològicament, vol exterminar la feina de la seva
antecessora, la consellera Irene Rigau. Clar està que ella, ara inhabilitada,
Bargalló i altres en volen fer estelles de l’arbre caigut. Però en Bargalló,
com deia Maragall, creu que connectar-se al mòbil significa tenir coneixements.
Malauradament això significa perdre el món de vista i abocar-se a moltes
fakenews. En això la majoria de pares no desitgem que els nostres fills s’hi
vegin exposats. Les famílies no volem una escola pública rebaixada de
coneixements sinó un autèntic ascensor social per tal que els nostres fills no
caiguin en la desigualtat social, i en això el conseller Bargalló, i sent
d’esquerres, n’hauria de ser el principal defensor. La millor manera d’adquirir
coneixements contrastats no és a través de mòbils sinó a través de professors
especialistes i doctes.
Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA
martes, 26 de febrero de 2019
sábado, 23 de febrero de 2019
Bargalló, educació i desigualtat social
Bargalló, educació i desigualtat social
Diari El Segre 26.02.19
Si l’ensenyament públic no forma individus amb alts nivells de coneixements i capacitats estem abocats a una generació sense possibilitats laborals ni econòmiques, és a dir, a més desigualtat social. Sabem per neurobiologia i psiquiatria que gràcies a la mielina, la famosa matèria gris, el nostre cervell assoleix alts nivells de coneixements i capacitats. Però per tal d’assolir més mielina sols cal fer una cosa, memoritzar molts coneixements. Doncs el senyor Bargalló està eliminant la memorització de les nostres aules. No fa massa el conseller va declarar que, més competències i menys matèria gris. Així ha decretat l’eliminació dels exàmens, de les notes numèriques i de la memorització a les nostres aules. Ens hem begut l’enteniment? O pitjor encara, ens hem begut la intel·ligència? L’investigador en cap de Microsoft en Intel·ligència Artificial, Daniel Goldstein, va declarar fa poc que els programes d’intel·ligència artificial sols són intel·ligents quan disposen de moltes dades memoritzades. És a dir, sense un gran volum de coneixements adquirits un cervell no pot esdevenir intel·ligent. Doncs, tot i així, el conseller Bargalló sembla que s’està carregant l’ascensor social de l’ensenyament públic. Ras i curt, promourà un ensenyament públic mediocre i fàbrica de mà d’obra barata com passa als USA. Com sempre hi haurà qui es podrà pagar un ensenyament que no rebaixa el nivell de coneixements. En fi, que haurem plagiat el model educatiu dels Estats Units, i tot plegat des d’un partit d’esquerres on en Bargalló n’és conseller. Si la cosa continua així en un parell de dècades, i sense l’ensenyament públic com l’ascensor social, assolirem el que ja els està passant als USA, uns nivells elevadíssims de desigualtat social. Deia Winston Churchill que el polític es converteix en estadista quan comença a pensar en les pròximes generacions i no en les pròximes eleccions. Òbviament en Bargalló no està fent d’estadista.
jueves, 21 de febrero de 2019
Educació i eleccions sindicals 2019. Per què votar-hi?
Educació i eleccions sindicals 2019. Per què votar-hi?
El Punt Avui 27.02.19
Davant les imminents eleccions
sindicals del 12 de març, on tots els docents hi poden participar, molts
professors es pregunten si paga la pena votar. La veritat, i dels vots que es
dipositin, sorgiran els representants que negociaran amb el Departament
d'Educació el conveni laboral, i millor que aquests representants siguin
docents bregats amb anys d’aula i no pas il·lusos de l’educació. En cas
contrari, i de no votar, altres educadors no especialistes substituiran als
professors imposant encara més burocràcia per competències i la desaparició de
la transmissió de coneixements. Ras i curt, no votar promourà un ensenyament
públic mediocre i fàbrica de mà d’obra barata. Cal escollir representants sindicals
bregats a l’aula per tal que les classes siguin impartides per experts amb
titulacions superiors i no pas per educadors sense coneixements de la matèria.
Quants més professors votin el 12 de març, més es defensarà l’ensenyament
públic. En altre cas altres imposaran els seus interessos contraris a la
transmissió de coneixements. L’objectiu de les eleccions del 12 de març és
defensar un ensenyament públic ric en coneixements.
miércoles, 13 de febrero de 2019
Supressió de la memòria a Secundària Nota de premsa 13.02.2019
Supressió de la memòria a Secundària
El Segre 17.02.2019
El Sindicat Professors de Secundària (aspepc·sps) veu amb suma preocupació el que en paraules del conseller Bargalló és vol aplicar a l’Ensenyament Secundari, més competències i menys matèria gris, és a dir, suprimir la memorització de coneixements a Secundària. Exemples d’això n’estan sent l’eliminació dels exàmens, l’extermini de les proves de setembre, la supressió de les notes numèriques decimals, i finalment la substitució dels professors especialistes a canvi de formadors sense cognició àmplia de la matèria.
Sindicat Professors de Secundària (aspepc·sps) deixa clar els següents punts. Primer, que la decisió del Departament complica més que no soluciona les coses. Segon, que està rebaixant clarament els nivells d’ensenyament tot quintuplicant la burocràcia del professorat. Tercer, que aquest model educatiu ha sorgit d’ideòlegs allunyats de l’aula. Quart, que no existeixcap demostració científica que asseguri que els nostres fills aprendran més i millor amb la no memorització. I cinquè, que hi ha multitud d’estudis científics que desaconsellen l’avortament de la memòria en ensenyament. Sabem, per exemple, que els sistemes intel·ligents esdevenen intel·ligents quan disposen de moltes dades memoritzades, no pas al contrari.
Descrit tot l’anterior preguem que el Departament tingui en bona consideració a tots els professors de secundària i a ASPEPC·SPS. En altre cas, ¿que tal si els ideòlegs d’aquest model educatiu impartissin totes les sessions de Secundària per tal de veure com millora el sistema?
viernes, 8 de febrero de 2019
DEBAT SOBRE L’ENSENYAMENT PÚBLIC A CATALUNYA
INVITACIÓ
DEBAT SOBRE L’ENSENYAMENT PÚBLIC A
CATALUNYA
Ramon Font
USTEC STEs (IAC) - Unió Sindical de Treballadors/es
de l'Ensenyament de Catalunya.
Manuel Pulido
Federació Ensenyament CCOO
Xavier Massó
Sindicat de Professors de Secundària (ASPEPC-SPS)
Dilluns 11 de febrer, 19.00 h.
Centre Cívic Casa Golferichs
Gran Via de les Corts Catalanes, 491, Barcelona
Organitza
Fòrum per al Progrés de l'Ensenyament
Per assistir cal enviar un correu electrònic de confirmació a:
jueves, 31 de enero de 2019
Nuccio Ordine a Barcelona. Conferència.
Nuccio Ordine a Barcelona
Autor de
"La Utilitat de l'Inútil" (Quaderns Crema)
Conferència
“Clàssics per a una educació de vida”
No necessitem grans reformes sinó professors
especialistes capaços d'encomanar la capacitat crítica (Nuccio Ordine)
Dimarts, 5 de febrer, 19.00 h.
Centre Cívic Casa Golferichs - Sala
d'actes
Gran Via de les Corts Catalanes, 491, Barcelona
Nuccio Ordine (Calabria, Itàlia 1958) esdevingué mundialment conegut en
publicar La utilitat de l'inútil (Quaderns
Crema), obra traduïda a més d'una vintena d'idiomes. Ordine és un filòsof, escriptor i professor de literatura a la
Universitat de Calàbria. Ha estat professor visitant a les universitats de Yale
(EEUU), Paris IV-Sorbonne (França), al Warburg Institute de Londres (GB) i a
l'Institut Max Plank de Berlín (Alemanya). És membre del Harvard University
Center for Italian Renaissance Studies, de la Fundació Alexander von Humboldt i
de l'Institut de Filosofia de l'Acadèmia Russa de les Ciències.
Places limitades
Acte gratuït
Organitza:
Portal: http://secundaria.info
David Rabadà i Vives
Cap de Premsa
639 570 386
viernes, 4 de enero de 2019
Atapuerca: Contra de La Vanguardia 3 de Enero de 2019
Contra de La Vanguardia 3 de Enero de 2019. “Atapuerca es un yacimiento excepcional, pero no funerario”
“Atapuerca es un yacimiento excepcional, pero no funerario”
Suscribirse a:
Entradas (Atom)