PRESENTACIÓ DEL
FÒRUM PER AL PROGRÈS DE L’ENSENYAMENT
Debatran sobre el futur del sistema educatiu:
Senyor Francisco López Rupérez, ex president del Consell Escolar de l’Estat.
Dimarts, 28 de març, 19 hores, Sala d’Actes del Col·legi de Doctors i Llicenciats, Rambla de Catalunya, 8, Barcelona.
LES PREGUNTES
1- A nivell de l’estructura del
sistema educatiu, i si sols se’n pogués escollir una, quina
és la millor opció per a millorar l’ensenyament:
A)
Un sistema educatiu que mantindria l'actual
estructura d’etapes i cursos d'acord amb la durada del Batxillerat d’ara?
B)
Un sistema educatiu que no mantindria l'actual
estructura d’etapes i cursos allargant el Batxillerat i Primària però reduint
la ESO?
2- Alguns han afirmat que el model educatiu competencial és un model educatiu del segle XXI i l’estructural un d’ensenyament del XIX. Tot i que en els centres s’ensenya i s’educa alhora, i si sols se’n pogués escollir una, quina és la millor opció per a millorar l’ensenyament:
A)
L’ensenyament estructural que transmet més
coneixements i que ensenya més que educa?
B) O l’educació
comprensiva que transmet hàbits competencials però que educa més que ensenya?
3- Així com Estònia, amb els
millors resultats PISA d’Europa, manté un currículum exigent i homogeni per a
tots els seus centres amb revàlides de nivell a 3è, 6è i 9è, quina és la millor opció, i si sols se’n pogués escollir una, per a millorar
l’ensenyament:
A)
Un model educatiu transversal i no estructurat en
matèries i llibres sota les innovacions pedagògiques?
B) Un model
d’ensenyament concret i estructurat en matèries i llibres sota la didàctica
contrastada?
4- Donat que avui dia s’està
pensant modificar la formació de mestres i professors tot imitant
l’excel·lència docent d’Estònia i Finlàndia, quina ha de ser la millor opció, i si sols se’n pogués escollir una, per a millorar
l’ensenyament:
A)
Uns docents generalistes i més coneixedors de les
diferents teories pedagògiques que de l’especialitat que han d’impartir?
B)
Uns docents doctes i més sabedors de la seva especialitat
a impartir que de les diferents teories pedagògiques?
5- I finalment, i al
respecte de la gestió dels centres, i si
sols se’n pogués escollir una, quina pot
ser la millor opció per a millorar
l’ensenyament:
A)
Una direcció autoritària model decret de
plantilles?
B)
Una direcció més participativa?
No hay comentarios:
Publicar un comentario