La proximitat entre la llar i el centre educatiu és un factor essencial
per a conciliar horaris laborals i familiars. El problema apareix quan tens un
centre molt proper a casa però que aquest pertany a un municipi veí. Posem el
cas entre Viladecans i Gavà. Ambdós estant a tocar amb la Riera de Sant Llorenç
com a límit administratiu. Doncs ara uns centenars de pares es troben que no
poden matricular els seus fills a l'institut més proper, el del municipi veí
però al davant de casa, i s'obligarà a enviar els seus adolescents a centres
situats a 2 i 4 quilòmetres de distància. En concret aquests pares lluiten per
tal que s'obri una nova línia en el institut de davant de casa i així
estalviar-se l'èxode dels seus fills cada matí escolar. L'institut en qüestió, el Bruguers de Gavà, no hi posa impediments, cosa que sí ha de fer inspecció i Serveis Territorials
ajustant-se a la normativa. En fi, que la proximitat al centre existeix però la
normativa allunya a molts estudiants d'aquesta realitat. Aquest no és un fet
aïllat, ans al contrari, passa massa sovint. Caldria revisar la normativa i
potenciar més la cooperació entre els municipis. El bé comú hi entra en joc.
Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario