Cada dia veig més professors
cremats en l’ensenyament. Les estadístiques parlen d’un 4 a un 8 per cent. La
veritat és que la causa comença a resultar clara. Les retallades en educació,
l’augment de molta burocràcia inútil i les pressions per tal que facin de tot
menys ensenyar, expliquen gran part d’aquesta frustració docent. De fet, i no
fa pas massa, va sortir a premsa que més del 80 per cent dels docents se senten
mal valorats. És a dir, en breu el percentatge de professors cremats
augmentarà. Qualsevol docent necessita veure que té sentit el que fa. Si sent
que està contribuint a ensenyar se sentirà bé i ho farà amb dedicació,
motivació i vocació. En cas contrari estarem adobant un sistema educatiu curt
de mires i ple de mancances per als nostres fills. Ara s’imposa més la doctrina
d’educar hàbits que no pas la transmissió de coneixements, és a dir, menys
saber i menys intel·ligència. Cal posar els docents en el centre del sistema
educatiu i no pas altres coses com alguns teòrics prediquen. I en això cal
valorar el talent i el talant que molts professors han adquirit durant anys
d’estudi i especialitat. Per tal d’assolir-ho cal tenir empatia amb qui està a
peu d’aula, la qual cosa no ostenten molts dels teòrics del Departament
d’Educació, conseller inclòs. Molts d’ells no imparteixen classes però en canvi
dictaminen resolucions que impedeixen la transmissió de coneixements en els
nostres centres. L’educació per competències, els treballs per projectes i la
mateixa pedagogia de moda estan rebaixant els nivells d’ensenyament dels
nostres fills. Això dinamita la seva formació i la possibilitat que puguin
assolir bons llocs de treball. És més, s’està promovent el ciutadà mediocre i
els treballs brossa. Vet aquí que molts
professors, al veure que no poden ensenyar el que saben, se sentin cremats.
Educar bons hàbits, molts poden educar, però ensenyar doctes coneixements, sols
uns pocs.
Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
Les escoles i instituts són un pàrquing de nens. Llavors el pares és desentenen en cap moment. Però això sí, ens obliguen que els domestiquen, els posem bones notes, els respectem... La direcció només vol que tot vagi bé: cap queixa d'alumnat, pares, inspecció... Mimen més als nens que els professors.
ResponderEliminar