El Departament d’Ensenyament ha anunciat a l’última mesa
sectorial que alguns mestres de primària podran impartir classes als
adolescents de secundària en les especialitats de Matemàtiques, Català i
Castellà. Ho justifica dient que hi ha un dèficit de docents especialistes,
però un mestre de primària, és un especialista a secundària? I en altre cas, i
coneixent el Departament de fa molts anys aquest dèficit, per què no ha
convocat més places en les oposicions que aquests dies s’estan celebrant? De
qui és l’error? De perseverar el Departament amb tot això implicarà que mestres
sense coneixements profunds en Matemàtiques, Català i Castellà puguin impartir
aquestes especialitats substituint a professors llicenciats i sí experts en
aquestes matèries. Cal entendre que els mestres de primària realitzen una
excel·lent tasca entre els infants mentre que els de secundària imparteixen
coneixements específics entre els adolescents i batxillers. Però aquesta
reconversió laboral barrarà el pas als interins i substituts de secundària, amb
l’agreujant que pot provocar desplaçaments laborals molt complexos i
paradoxals. Resulta evident que la decisió del Departament complica més que
soluciona les coses fent disminuir la qualitat educativa. O potser l’objectiu
de tot això és instituir el desembarcament dels mestres generalistes de
primària expulsant així a molts professors especialistes de secundària. Error o
intenció.
Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario