En èpoques de vaques grasses el conseller Ernest Maragall va fixar a molts mestres en plantilla. Avui dia, i deu anys més tard, la baixada demogràfica d’alumnes a primària està deixant molts mestres sense feina. Fa pocs dies el Departament d’Ensenyament va anunciar que els mestres de primària podran impartir classes als adolescents de secundària. Concretament això s’iniciarà en les especialitats de Matemàtiques, Català i Castellà. El Departament afirma que hi ha un dèficit de docents a secundària però de fet en té un excés a primària. Cal aclarir que el Departament feia anys que havia publicat l’actual baixada d’alumnes a primària i l’excés de mestres conseqüent. Així doncs, i sabent això, per què no ha convocat més places de secundària en les oposicions vigents? Paradoxalment el Departament prefereix que els mestres de primària desplacin els especialistes de secundària. Això provoca greus contradiccions com que un enginyer en tecnologies industrials amb el màster docent no pugui donar matemàtiques a secundària però un mestre de primària sí. Aquest fet deixa clar que el Departament prefereix que mestres sense coneixements profunds en Matemàtiques, Català i Castellà puguin impartir aquestes especialitats en detriment de professors experts en aquestes matèries. Cal entendre que els mestres de primària realitzen una excel·lent tasca entre els infants mentre que els de secundària imparteixen coneixements específics entre els adolescents i batxillers. Resulta més que evident que la decisió del Departament complica més que no soluciona les coses tot i fent disminuir la qualitat educativa. O potser l’objectiu de tot això és instituir el desembarcament dels mestres de primària expulsant així a molts professors especialistes de secundària?
Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario