Ensenyament assassinat a Secundària
La Vanguardia, 3 de Novembre de 2018
La nova manera d’avaluar els nostres adolescents a
Secundària està fent estralls entre els nostres instituts. El Departament
d’Ensenyament ha imposat de sobte, i sense proves ni orientacions clares,
l’anomenat model d’educació per competències. Aquest augmenta en escreix la
burocràcia a redactar per a cada alumne sense ni tan sols millorar el sistema
educatiu, ans al contrari, molts docents no entenen què demana Ensenyament ni
com s’ha de fer tot això. Suprimint les notes numèriques, que ja funcionaven,
ara la cosa passa per avaluar per un artefacte anomenat competències, és a dir,
ja no s’avaluarà per matèries ni especialitats sinó per frases sota una nova
abstracció anomenada àmbits, ¿vostè s’aclareix? En fi, la cosa s’ha complicat
tant que els professors estan obligats a redactar milers de frases sobre cada
alumne descrivint més el bo d’ell que les coses a millorar, tot per reduir el
fracàs escolar que Europa ens exigeix. Vet aquí perquè haurà de ser el
professor qui redacti i justifiqui per quines raons, i amb tot detall, ha
suspès a un alumne. És a dir, l’ambigu model competencial dona més feina a
suspendre els dropos que a aprovar als que sí estudien. En això un conegut
director d’institut, i davant l’educació per competències, ha proclamat el
següent: ja sabem que Ensenyament vol que aprovem més, però jo vull saber com.
Prego que els ideòlegs de l’avaluació per competències experimentin durant uns
cursos el que ells mateixos diuen que millora l’ensenyament. Així doncs se’ls
convida a abandonar el seu despatx per tal d’impartir moltes classes entre
adolescents.
No hay comentarios:
Publicar un comentario