El Departament d’Educació ha decretat
un horari partit en molts nous centres d’ensenyament. És a dir, si ara es feia
sols horari de matí es passarà a classes de matí i tarda. El principal
argument, i són paraules del Secretari de Polítiques Educatives, Carles
Martínez, és que és inacceptable que els alumnes dinin a quarts de quatre, la
qual cosa ja estava resolta amb els menjadors escolars a quarts de tres. Però a
més aquesta idea no té en compte els informes on es manifesta que els conflictes
a les aules de Secundària es donaven fonamentalment per les tardes. Se sap, i
està en molts estudis, que les trifulgues a classe s’esdevenen quan després de
dinar els adolescents se senten molt inquiets al fer sessions durant les
tardes. També cal afegir que l’horari de matins controla millor l’absentisme
escolar concentrat per les tardes. Cal afegir que el Departament d’Educació,
defensor de l’autonomia de centres, ara
vulgui imposar un horari partit a molts centres catalans. Tots ells haurien de
poder escollir quin horari més els convé. Si ara tornem a un horari de matí i
tarda, seria com un pas enrere en les millores educatives. A més no es pensa en
les tardes infernals de maig i juny que sovint ostenta la nostra climatologia.
Durant les mateixes se superen temperatures que la llei laboral prohibeix per
tal de treballar-hi. A més el Departament d’Educació, sabent que segons ell
mateix, s’ha reduït el fracàs escolar d’ençà l’aplicació de l’horari intensiu
de matí, es contradiu tornant a un d’antic. No sembla que aquesta mesura
esdevingui massa innovadora, amb l’afegit que el Departament d’Educació sempre
ha apostat per la novetat. Avançar cap al futur no vol dir repetir els errors
del passat.
Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA
No hay comentarios:
Publicar un comentario