DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR

+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA

martes, 5 de marzo de 2019

Vaga feminista del 8 de març i l'educació

Vaga feminista del 8 de març

La vaga d’aquest 8 de març és una vaga internacional on moltes entitats fan una crida a unir-s’hi en contra de la discriminació de les dones. Òbviament que el s’exigeix és un país lliure i crític amb els prejudicis actuals. Per això cal un ensenyament profundament fonamentat en els coneixements. Si l’ensenyament públic no forma persones amb alts nivells de coneixements i capacitats estem abocats a una generació sense possibilitats laborals ni econòmiques, és a dir, a més discriminació femenina. No fa massa s’ha decretat l’eliminació de la memorització a les nostres aules eradicant els exàmens, les notes decimals numèriques i la retenció de conceptes. Les dones van lluitar molt per assolir el dret a la cultura i als coneixements. Com a docent tinc por que s’estiguin carregant l’ascensor social de l’ensenyament públic. Ras i curt, veig que es promourà un ensenyament públic mediocre i amb dones com mà d’obra barata. Els professors no volem una escola pública rebaixada de coneixements sinó un autèntic ascensor social per tal que s’eradiqui per sempre la discriminació laboral de la dona. La millor manera d’adquirir coneixements contrastats als centres educatius no és a través d’educació competencial sinó a través de professors especialistes i doctes. Educar, eduquem tots, però ensenyar sols uns pocs.

domingo, 3 de marzo de 2019

Bargalló, destruint l'educació.

Bargalló, educació i desigualtat social.

Per David Rabadà i Vives
Cap de Premsa de Professors de Secundària (aspepc·sps)

Si l’ensenyament públic no forma individus amb alts nivells de coneixements i capacitats estem abocats a una generació sense possibilitats laborals ni econòmiques, és a dir, a més desigualtat social. Sabem per neurobiologia i psiquiatria que gràcies a la mielina, la famosa matèria gris, el nostre cervell assoleix alts nivells de coneixements i capacitats. Però per tal d’assolir més mielina sols cal fer una cosa, memoritzar molts coneixements. Doncs el senyor Bargalló està eliminant la memorització de les nostres aules. No fa massa el conseller va declarar que, més competències i menys matèria gris. Així ha decretat l’eliminació dels exàmens, de les notes decimals numèriques i de la memorització a les nostres aules. Ens hem begut l’enteniment? O pitjor encara, ens hem begut la intel·ligència? L’investigador en cap de Microsoft en Intel·ligència Artificial, Daniel Goldstein, va declarar fa poc que els programes d’intel·ligència artificial sols són intel·ligents quan disposen de moltes dades memoritzades. És a dir, sense un gran volum de coneixements un cervell no pot esdevenir intel·ligent. Doncs tot i així, el conseller Bargalló, i exterminant la memorització a classe, s’està carregant l’ascensor social de l’ensenyament públic. Ras i curt, promourà un ensenyament públic mediocre i fàbrica de mà d’obra barata com passa als USA. Com sempre hi haurà qui es podrà pagar un ensenyament que no rebaixa el nivell de coneixements. En fi, que haurem plagiat el model educatiu dels Estats Units, i tot plegat des d’un partit d’esquerres on en Bargalló n’és conseller. Si la cosa continua així en un parell de dècades, i sense l’ensenyament públic com l’ascensor social, assolirem el que ja els està passant als USA, uns nivells elevadíssims de desigualtat social.  Deia Winston Churchill que el polític es converteix en estadista quan comença a pensar en les pròximes generacions i no en les pròximes eleccions. Òbviament en Bargalló no està fent d’estadista.

Però la cosa no s’atura aquí. El conseller Bargalló acaba de presentar el seu projecte Mòbils.edu on vol expandir l’ús de mòbils entre els nostres fills substituint la memòria a l’aula. La conselleria sentencia que no utilitzar el mòbil a classe és donar l’esquena a la tecnologia, que és una creença que aquest aparell no sigui bo en educació, i que el mòbil ha de formar part de la innovació educativa de tots els centres. Com a professor val a dir que a part de mòbils a l’aula hi ha tauletes, ordinadors i pissarres digitals connectades a Internet que no donen l’esquena a la tecnologia vigent. A més, i veient tanta quitxalla enganxada a les pantalles, potser no caldria l’ús de tants mòbils a l’aula. Cal remarcar que hi ha moltes raons mèdiques i científiques que aconsellen reduir l’ús del mòbil a classe. Aquestes són les següents. La primera l’addicció creixent al mòbil que fa que els nostres alumnes desatenguin la realitat. La segona l’augment de nens hiperestimulats que no perceben la realitat manual i que perden la creativitat en les tres dimensions. La tercera els estudis recents del psiquiatra Manfred Spitzer qui ha trobat que l’ús generalitzat del mòbil dificulta clarament l’ensenyament dels alumnes, redueix la seva concentració i alenteix la seva maduresa. I la quarta i última, la medicina que ha demostrat que l’ús de mòbils augmenta les taxes de miopia dels nostres fills. Per aquesta raó Xina, i fa pocs dies, va decidir reduir l’ús de mòbils a les seves aules.

Si analitzem les dues decisions del conseller Bargalló, l’eradicació de la memòria a l’aula, i la seva substitució pels mòbils, queda clar que la ciència diu una cosa i la conselleria diu el contrari. Però realment, què està passant? Amb lògica, i no pas amb ideologies, queda clar que Bargalló opta més per creences que no pas per evidències. Molts diuen que Bargalló, i amb moltes preses ideològiques, vol retornar al fracassat model digital de l’antic conseller Maragall. És a dir, i ideològicament, vol exterminar la feina de la seva antecessora, la consellera Irene Rigau. Clar està que ella, ara inhabilitada, Bargalló i altres en volen fer estelles de l’arbre caigut. Però en Bargalló, com deia Maragall, creu que connectar-se al mòbil significa tenir coneixements. Malauradament això significa perdre el món de vista i abocar-se a moltes fakenews. En això la majoria de pares no desitgem que els nostres fills s’hi vegin exposats. Les famílies no volem una escola pública rebaixada de coneixements sinó un autèntic ascensor social per tal que els nostres fills no caiguin en la desigualtat social, i en això el conseller Bargalló, i sent d’esquerres, n’hauria de ser el principal defensor. La millor manera d’adquirir coneixements contrastats no és a través de mòbils sinó a través de professors especialistes i doctes. Preguem que el Departament, i si vol millorar l’ensenyament a Catalunya, tingui en bona consideració els arguments mèdics, científics i didàctics fugint d’ideologies demagògiques. Educar, eduquem tots, però ensenyar sols uns pocs.


martes, 26 de febrero de 2019

Bargalló i els mòbils a l’aula

 


El conseller Bargalló acaba de presentar el seu projecte Mòbils.edu on vol expandir l’ús de mòbils entre els nostres fills. Veient tanta quitxalla enganxada a les pantalles potser no caldria, ¿però què hi diu la ciència a tot això? Doncs el psiquiatre Manfred Spitzer, i després d’evidències científiques, ha demostrat que l´ús de mòbils retarda la maduresa dels nostres fills dificultant el seu aprenentatge. La medicina també s’hi ha afegit demostrant que l’ús de mòbils augmenta les taxes de miopia dels nostres fills. Per aquesta raó Xina, i fa pocs dies, ha decidit reduir l’ús de mòbils a les seves aules. Però, i altre cop contravenint la ciència, el conseller Bargalló també vol imposar l’extermini de la memorització a les aules, decisió que neurobiòlegs i psiquiatres han desmuntat. Si la ciència diu una cosa i la conselleria diu el contrari, què està passant? Amb lògica, i no pas amb ideologies, queda clar que Bargalló opta més per creences que no pas per evidències. Molts diuen que Bargalló, i amb moltes preses ideològiques, vol retornar al fracassat model digital de l’antic conseller Maragall. És a dir, i ideològicament, vol exterminar la feina de la seva antecessora, la consellera Irene Rigau. Clar està que ella, ara inhabilitada, Bargalló i altres en volen fer estelles de l’arbre caigut. Però en Bargalló, com deia Maragall, creu que connectar-se al mòbil significa tenir coneixements. Malauradament això significa perdre el món de vista i abocar-se a moltes fakenews. En això la majoria de pares no desitgem que els nostres fills s’hi vegin exposats. Les famílies no volem una escola pública rebaixada de coneixements sinó un autèntic ascensor social per tal que els nostres fills no caiguin en la desigualtat social, i en això el conseller Bargalló, i sent d’esquerres, n’hauria de ser el principal defensor. La millor manera d’adquirir coneixements contrastats no és a través de mòbils sinó a través de professors especialistes i doctes.

sábado, 23 de febrero de 2019

Bargalló, educació i desigualtat social

Bargalló, educació i desigualtat social

Diari El Segre 26.02.19

Si l’ensenyament públic no forma individus amb alts nivells de coneixements i capacitats estem abocats a una generació sense possibilitats laborals ni econòmiques, és a dir, a més desigualtat social. Sabem per neurobiologia i psiquiatria que gràcies a la mielina, la famosa matèria gris, el nostre cervell assoleix alts nivells de coneixements i capacitats. Però per tal d’assolir més mielina sols cal fer una cosa, memoritzar molts coneixements. Doncs el senyor Bargalló està eliminant la memorització de les nostres aules. No fa massa el conseller va declarar que, més competències i menys matèria gris. Així ha decretat l’eliminació dels exàmens, de les notes numèriques i de la memorització a les nostres aules. Ens hem begut l’enteniment? O pitjor encara, ens hem begut la intel·ligència? L’investigador en cap de Microsoft en Intel·ligència Artificial, Daniel Goldstein, va declarar fa poc que els programes d’intel·ligència artificial sols són intel·ligents quan disposen de moltes dades memoritzades. És a dir, sense un gran volum de coneixements adquirits un cervell no pot esdevenir intel·ligent. Doncs, tot i així, el conseller Bargalló sembla que s’està carregant l’ascensor social de l’ensenyament públic. Ras i curt, promourà un ensenyament públic mediocre i fàbrica de mà d’obra barata com passa als USA. Com sempre hi haurà qui es podrà pagar un ensenyament que no rebaixa el nivell de coneixements. En fi, que haurem plagiat el model educatiu dels Estats Units, i tot plegat des d’un partit d’esquerres on en Bargalló n’és conseller. Si la cosa continua així en un parell de dècades, i sense l’ensenyament públic com l’ascensor social, assolirem el que ja els està passant als USA, uns nivells elevadíssims de desigualtat social.  Deia Winston Churchill que el polític es converteix en estadista quan comença a pensar en les pròximes generacions i no en les pròximes eleccions. Òbviament en Bargalló no està fent d’estadista.



jueves, 21 de febrero de 2019

Educació i eleccions sindicals 2019. Per què votar-hi?

Educació i eleccions sindicals 2019.  Per què votar-hi?

El Punt Avui 27.02.19


Davant les imminents eleccions sindicals del 12 de març, on tots els docents hi poden participar, molts professors es pregunten si paga la pena votar. La veritat, i dels vots que es dipositin, sorgiran els representants que negociaran amb el Departament d'Educació el conveni laboral, i millor que aquests representants siguin docents bregats amb anys d’aula i no pas il·lusos de l’educació. En cas contrari, i de no votar, altres educadors no especialistes substituiran als professors imposant encara més burocràcia per competències i la desaparició de la transmissió de coneixements. Ras i curt, no votar promourà un ensenyament públic mediocre i fàbrica de mà d’obra barata. Cal escollir representants sindicals bregats a l’aula per tal que les classes siguin impartides per experts amb titulacions superiors i no pas per educadors sense coneixements de la matèria. Quants més professors votin el 12 de març, més es defensarà l’ensenyament públic. En altre cas altres imposaran els seus interessos contraris a la transmissió de coneixements. L’objectiu de les eleccions del 12 de març és defensar un ensenyament públic ric en coneixements.

miércoles, 13 de febrero de 2019

Supressió de la memòria a Secundària Nota de premsa 13.02.2019

Supressió de la memòria a Secundària
El Segre 17.02.2019

El Sindicat Professors de Secundària (aspepc·sps) veu amb suma preocupació el que en paraules del conseller Bargalló és vol aplicar a l’Ensenyament Secundari, més competències i menys matèria gris, és a dir, suprimir la memorització de coneixements a Secundària. Exemples d’això n’estan sent l’eliminació dels exàmens, l’extermini de les proves de setembre, la supressió de les notes numèriques decimals, i finalment la substitució dels professors especialistes a canvi de formadors sense cognició àmplia de la matèria.

Sindicat Professors de Secundària (aspepc·sps) deixa clar els següents punts. Primer, que la decisió del Departament complica més que no soluciona les coses. Segon, que està rebaixant clarament els nivells d’ensenyament tot quintuplicant la burocràcia del professorat. Tercer, que aquest model educatiu ha sorgit d’ideòlegs allunyats de l’aula. Quart, que no existeixcap demostració científica que asseguri que els nostres fills aprendran més i millor amb la no memorització. I cinquè, que hi ha multitud d’estudis científics que desaconsellen l’avortament de la memòria en ensenyament. Sabem, per exemple, que els sistemes intel·ligents esdevenen intel·ligents quan disposen de moltes dades memoritzades, no pas al contrari.


Descrit tot l’anterior preguem que el Departament tingui en bona consideració a tots els professors de secundària i a ASPEPC·SPS. En altre cas, ¿que tal si els ideòlegs d’aquest model educatiu impartissin totes les sessions de Secundària per tal de veure com millora el sistema?

viernes, 8 de febrero de 2019

DEBAT SOBRE L’ENSENYAMENT PÚBLIC A CATALUNYA



INVITACIÓ
DEBAT SOBRE L’ENSENYAMENT PÚBLIC A
CATALUNYA


Ramon Font
USTEC STEs (IAC) - Unió Sindical de Treballadors/es
de l'Ensenyament de Catalunya.


Manuel Pulido
Federació Ensenyament CCOO


Xavier Massó
Sindicat de Professors de Secundària (ASPEPC-SPS)


Dilluns 11 de febrer, 19.00 h.
Centre Cívic Casa Golferichs
Gran Via de les Corts Catalanes, 491, Barcelona

Organitza
Fòrum per al Progrés de l'Ensenyament
Per assistir cal enviar un correu electrònic de confirmació a: