El Departament d’Ensenyament, i sense escoltar veus
crítiques des de l’aula, es mostra totalment partidari de l’escola inclusiva.
De fet, i sota l’aixopluc de moltes institucions, forces experts promouen
aquesta estratègia pedagògica. Davant l’eclosió d’aquesta tendència, i com sol
passar, han aparegut entusiastes, detractors i eclèctics. Els entusiastes
afirmen que la inclusiva és un camí a seguir per tal d’integrar tots aquells
alumnes discapacitats. Els detractors sentencien que l’escola pública no pot
atendre de manera adient a tots aquests joves, és més, argumenta que es
desatendrà a la majoria. I finalment alguns eclèctics es mantenen en un terme
mig dient que tal com es vol aplicar la inclusiva no és la millor manera de les
possibles. Professors de Secundària (aspepc·sps) ha organitzat unes jornades
per veure quina opció és la millor. Durant les mateixes, i amb l’assistència
d’experts de vàlua contrastada, es farà balanç de tot l’anterior per poder
donar una resposta al Departament d’Ensenyament. Les conferències aniran a
càrrec del Dr. Ignasi Puigdellívol, professor de Didàctica de la Universitat de
Barcelona, de la Dra. Anna Sans, metgessa especialista en Pediatria i
Neurologia pediàtrica, i finalment del Dr. Ricardo Moreno, catedràtic
d’institut, llicenciat en matemàtiques, llicenciat i doctorat en filosofia.
Aquestes jornades tindran lloc a la Sala d'Actes de l'Il·lustre Col·legi de
Doctors i Llicenciats de Catalunya (Rbla. Catalunya, 8, 08001 Barcelona),
durant els dies 24 i 25 de novembre de 2017. El divendres, de 16h. a 21:30h, i
el dissabte de 10:00h a 14:30h.
Cal inscriure’s a:
http://secundaria.info/cursos.php