Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA
viernes, 19 de abril de 2013
CONTES John Cheever
Seguit de contes breus de contingut natural, dolç i d’intriga suau que sempre van saltironant sobre el rerafons familiar. El concepte de llar estable, monogàmia i ortodòxia es trasllueix contínuament durant l’obra producte del seu context americà dels setanta. Els finals de les històries esdevenen naturals sense forçar les trames que s’hi elaboren pel que sovint manca la sorpresa. D’un estil que la traducció al català no encerta (Proa edicions, 2007), on el traductor abusa del “va + infinitiu” i molt sovint no busca sinònims adients deixant el text ple de redundàncies. Tot plegat regala a la lectura una monotonia, tonada i cantarella que de ben segur l’anglès original no reprodueix. Respecte a les trames que l’autor treballa, sovint es repeteix el de la família amb una il·lusió per alguna cosa, fet que acaba xocant amb la realitat sempre frustrant, moment que l’autor aprofita per fer-hi aparèixer una segona trama de menor calliure. En conjunt és una obra entretinguda, creativa i original en personatges i situacions, però mancada de finals que sorprenguin, ans al contrari, esdevenen històries molt naturals, reals i creïbles amb pocs sotracs importants. Un conjunt de relats aptes per a tranquils, neutre per a ansiosos.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario