Com a docent i científic em preocupen d’allò més les idees de la consellera d’ensenyament, Meritxell Ruiz. Davant l’atac espanyol al model educatiu català, amb o sense revàlides, la consellera ha declarat a TV3 que Catalunya educa amb un model modern del segle XXI mentre que Espanya ho fa amb un d’antic del XIX. Al model al qual fa referència la consellera és el de competències, un patró que els de la Ciència de l’Educació defensen fa molt temps i que si un dia esdevenim independents seria el camí a seguir. Desgraciadament aquesta afirmació dona massa arguments als unionistes per a mantenir el seu model i fins i tot a imposar-lo al nostre. Primer, el model català no és del XXI ja que la majoria de teories pedagògiques que utilitza venen de cent anys abans. És a dir, el pretès model educatiu català sí és del segle XIX. Segon, la consellera no s’adona que el suposat model modern que proposa confon innovació amb bo i tradició en dolent, però convindrem que canviar no vol dir sempre millorà, sols significa modificar per esdevenir diferent, no superior. I tercer, aquest model pedagògic ja fa uns trenta anys que més o menys s’aplica a les nostres escoles amb una davallada brutal en els nivells de lectura i matemàtiques a infantil i primària, fet que a Secundària entoma i no sap com resoldre. Tot i així els de la Ciència de l’Educació, que no són científics, estant estenent la seva creença a la consellera i al departament. En fi, si aquest ha de ser el model educatiu de la República Catalana, millor que no esdevinguem independents al preu de la ignorància. És més, i ara que està de moda la desobediència, que tal si tots els docents es planten davant aquesta involució educativa. Són milers els docents de centres educatius i universitats qui estan denunciant aquesta estafa educativa. Paradoxalment a aquests doctes no se’ls facilita la megafonia que sí gaudeixen els de la Ciència de l’Educació. Prego doncs que la consellera revisi qui són els seus assessors i ampliï el seu ventall a científics i docents experimentats.
Muchos docentes opinan que algunas teorías educativas no les permiten construir un mundo mejor desde la enseñanza. De hecho poca gente contrasta estas teorías con datos reales. Para mejorar el sistema educativo son necesarias más demostraciones y menos opiniones. Hay que observar los hechos probados y sistematizarlos. He aquí cartas de prensa, artículos en los medios y capítulos numerados que ofrecen un amplio corolario de datos contrastados para mejorar realmente la enseñanza y la sociedad.
DESCARGAR LAS OBRAS DEL AUTOR/DESCARREGAR LES OBRES DEL AUTOR
+SABER / +PENSAR / -TEORIA / + LOGICA
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
Benvolgut Mesies
ResponderEliminarPuc estar -o no- d'acord amb el contingut i redactat del teu post. El cert és que em falten referències i coneixements com per opinar de forma útil.
El que sí voldria dir-te és que no m'agrada el titular que has triat: LA CONSELLERA D'ENSENYAMENT S'EQUIVOCA.
Toma ya!
Encara que així sigui.
Encara que tinguis raó i estigui equivocada. Ens els plantejaments i en la forma d'exposar-los.
Tot i això... el titular espanta. Potser era la teva intenció?
Als lectors els pots motivar de moltes formes, no t'haig d'ensenyar res en aquest sentit, però ostres, llegir una afirmació tan categòrica em fa pensar més en que l'autor de l'escrit (tu) potser està rabiós amb ella per alguna cosa que li ha fet al passat. Potser és un docent "despechado" a qui l'han putejat. O potser és un mestre envejós d'ella ves tu a saber perquè.
En qualsevol cas, em porta a pensar en algú radical, que no escolta a raons i que a sobre, com que és evident que està emprenyat, deu tenir un discurs monolític i inamovible.
Ep, això és tan sols una reflexió!
Feta des d'el carinyo i amb sinceritat, com totes les meves.:-)
Però és que estic convençut de que ets molt capaç d'expressar exactament el mateix que dius al titular, però amb altres paraules.
Probablement no has volgut?
Abraçada!
Ho trobo adient.
ResponderEliminarCanviat està.